hen.jpg

وجود 700 روحانی ناظر شرعی در کشتارگاه های دام و طیور کشور

چاپ

altمسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در گردهمایی یکروزه ناظرین شرعی کشتارگاه های استان مازندران در ساری با حضور مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و مدیر کل دامپزشکی استان مازندران اعلام کرد:
در کشور حدود 700 باب کشتارگاه صنعتی و سنتی دام و طیور وجود دارد که بر اساس

قانون در تمامی کشتارگاه ها روحانی ناظر شرعی، بر روند ذبح شرعی دام و طیور نظارت لازم را دارند.
حجت الاسلام و المسلمین کلانتری در این جلسه تاکید داشت: وظیفه ناظرین شرعی مستقر در کشتارگاه های دام و طیور نظارت بر ذبح اسلامی و شرعی دام و طیور می باشد.
وی در ادامه افزود: مردم  می توانند با آرامش واطمینان خاطر نسبت به استفاده از محصولاتی که بصورت قانونی عرضه می گردد اقدام نمایند چرا که کلیه تولید محصولات تحت نظارت شرعی استحصال و عرضه می گردد.
کلانتری در این گردهمایی از روحانیون مستقر در کشتارگاه های دام و طور درخواست نموده تا در کشتارگاه ها و صنایع مرتبط حضور فیزیکی کیفی داشته باشند و دقیقاً بر روند ذبح دام و طیور در کشتارگاه ها نظارت شرعی را لحاظ نمایند.
 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: بر اساس قوانین موجود سازمان دامپزشکی کشور خروج اجزای حرام حیوان حلال گوشت از کشتارگاه ممنوع بوده و ناظرین شرعی باید از خروج و عرضه این اجزاء جلوگیری بعمل آورند.
شایان ذکر است بر اساس قانون نظارت شرعی حضور روحانیون ناظر شرعی در زمان فعالیت کشتارگاه های دام و طیور الزامی بوده و هیچ کشتارگاهی بدون حضور ناظر شرعی امکان فعالیت ندارد.
 
منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران