wheat.jpg

تولید بیش از ۱۰ میلیون قطعه مرغ در استان قزوین

چاپ

 altمدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس آمارهای به دست آمده در ۴۲۰ واحد پرورش مرغ استان قزوین بیش از ۱۰ میلیون قطعه مرغ تولید می‌شود.
عزتی اظهار داشت: بر اساس آمارهای به دست آمده در 420 واحد پرورش مرغ

استان قزوین بیش از 10 میلیون قطعه مرغ تولید می‌شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر دو واحد پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان قزوین فعالیت می‌کند که اقدامی موثر در تولید محصولات مرغوب و ارگانیک است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر مجوز 8 واحد تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک نیز در دست اقدام و صدور مجوز فعالیت است که باید بستر لازم برای سرمایه‌گذاری در این زمینه فراهم شود.
عزتی با اشاره به اینکه مرغ تولیدی در استان قزوین به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده تنها نیمی از مرغ تولیدی در استان قزوین توسط شهروندان مصرف می‌شود این در حالی است که بیش از 25 هزار تن مرغ به سایر استان‌ها صادر می‌شود.
وی ادامه داد: مدیران و مسئولان در شهرستان‌های استان قزوین باید بستر لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه تولید مرغ را فراهم کرده و روند صدور مجوز را تسهیل کنند.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورری استان قزوین عنوان کرد: استان قزوین در زمینه تولید فرآورده‌های گوشتی از ظرفیت خوبی برخوردار است که توسعه و ارتقا این ظرفیت نیازمند جذب سرمایه‌گذاران و مشارکت دستگاه‌های اجرایی مربوط است.

منبع: تسنیم