wheat.jpg

هزینه تولید در صنعت دامداری با نرخ های فروش همخوانی ندارد

چاپ

 altعضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی روزانه از وضعیت دامداری های مطلع باشد،گفت:  وام ارزان قیمت ، یارانه و خرید تضمینی نیازهای اساسی صنعت دامداری است.
 موید حسینی صدر درباره وضعیت صنعت دامداری در کشور تصریح کرد: باید هزینه تولید در صنعت دامداری

با نرخ های فروش همخوانی داشته باشد و متاسفانه دامدار در این راستا با مشکلات بی شماری دست و پنجه نرم می کنند و ما از وزیر کشاورزی می خواهیم بطور جدی وضعیت دامدارها را پیگیری کنند تا این قشر زحمتکش با انگیزه  مناسب در صنعت دامداری برای  تولید تلاش کنند.
  نماینده  مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  صنعت دامداری  می تواند ظرفیت های اشتغال بی شماری ر ا ایجاد کند،  تصریح کرد: میزان افرادی که در صنعت دامداری حضور دارند بسیار زیاد است بنابراین جادارد که روزانه وضعیت صنعت دامداری در کشور بررسی شود زیرا افرادی بسیار ی از درآمدهای این صنعت روزگار می گذارند.
  حسینی صدر  ادامه داد: متاسفانه به نظر می رسد واسطه گری سود بالاتری دارد بنابراین نباید اجاز داد ه که دامدارها که قشر زحمتکش جامعه هستند با مشکلاتی نظیر عدم همخوانی هزینه تولید با فروش دست و پنجه نرم کنند.
 وی ادامه داد: صنعت دامداری نباید به حال خود رها شود و باید برای تعیین نرخ عادلانه دام به طریقی که دامدار ضرر نکند تصمیمات کاربردی اتخاذ شود.
عضوکمیسیون صنایع  ومعادن مجلس، یادآورشد: باید در راستای توسعه اقتصادی درهربخشی از جمله صنعت دامداری با پدیده قاچاق مبارزه کرد زیرا قاچاق در گام نخست تولید کننده و دامداری را که با زحمت بسیار به تولید دام در هر شرایطی می پردازد را متضررمی کند.

منبع: خانه ملت