hen.jpg

وزارت جهاد ابزاری برای جلوگیری از گران شدن گندم ندارد

چاپ

altمعاون بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی ضمن تایید افزایش قیمت گندم وارداتی به دنبال ممنوعیت واردات این کالا در سال 95، گفت: وزارت جهاد کشاورزی ابزاری برای کنترل قیمت گندم ندارد و مبارزه با آن بر عهده سازمان حمایت و وزارت صنعت است.
علی‌اکبر مهرفرد معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سؤال که با توجه به گران شدن گندم وارداتی

به دنبال اعلام ممنوعیت واردات گندم، وزارت جهاد کشاورزی چه اقدامی برای جلوگیری از افزایش قیمت انجام داده است، گفت: موضوع افزایش قیمت گندم وارداتی به سازمان حمایت و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است.
وی با بیان اینکه از سازمان حمایت و وزارت صنعت خواسته‌ایم تا جلوی سودجویان را بگیرید، افزود: وزارت جهادکشاورزی بازرس و ابزار نظارت ندارد و ابزار بازرسی و نظارت در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است، ما از آنها خواهش کرده‌ایم که سازمان حمایت این بازرسی‌ها را انجام دهد.
معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این سؤال که پس از آزاد شدن ثبت سفارش برنج چه مقدار ثبت سفارش برای واردات این کالا انجام شد، بیان داشت: اطلاعی در این رابطه ندارم.
براساس این گزارش: چندی پیش وزیر جهاد کشاورزی واردات گندم برای سال 95 را ممنوع اعلام کرد که این موضوع منجر به افزایش 250 تومانی در قیمت هر کیلوگرم گندم وارداتی شد و قیمت هر کیلو آن از 800  به 1050 تومان افزایش یافته است.
این گزارش می‌افزاید: به دنبال ممنوعیت واردات گندم برای سال 95، واردکنندگان تمایل به فروش گندم ندارند و با ممانعت از عرضه گندم قصد فروش گندم را در فرصت مناسب برای کسب سود بیشتر دارند.
حسین یزدجردی رئیس هیات مدیره کانون صنایع آرد پیش از این گفته بود که با توجه به افزایش قیمت آرد وارداتی به دنبال ممنوعیت واردات گندم و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت گندم وارداتی ، وزارت جهاد کشاورزی مقرر کرده تا از این پس واردکنندگان با اخذ مجوز از وزارت جهاد گندم را از گمرک ترخیص کنند.
وی همچنین گفته بود: حدود 2 میلیون تن گندم ثبت سفارش شده که هنوز وارد کشور نشده و باید برای جلوگیری از افزایش قیمت این گندم که در آینده به کشور وارد می‌شود، برنامه‌ریزی شود.

منبع: فارس