hen.jpg

کشف و ضبط بیش از ۶۰ هزار تن گوشت آلوده در کرمانشاه

چاپ

altکارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از کشف و ضبط بیش از ۶۰ هزار تن گوشت آلوده در ای شهرستان طی مدت سپری شده از سال جاری خبر داد.
بهمن خدادادیان از کشف و ضبط بیش از ۶۰ هزار تن گوشت آلوده

طی امسال در شهرستان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: با همکاری  اجرائیات شهرداری و اداره دامپزشکی و نهادهای قضایی ۶۰ الی ۷۰ هزار تن گوشت آلوده به صورت لاشه ای و خمیر طی این مدت کشف و ضبط شده است.
وی همچنین با اشاره به شناسایی ۴۷۰ مکان غیر مجاز توزیع مرغ زنده، تصریح کرد: موارد مذکور به دستگاه های قضایی ابلاغ شده و ضمن پملب اکثر این اماکن غیر مجاز پرونده قضایی نیز برای آنها تشکیل شده است، اما از سویی باید اتحادیه ها، اصناف و اجرائیات شهرداری ها با مرکز بهداشت هماهنگ شوند و از فعالیت این اماکن و بروز مشکلات بعدی جلوگیری به عمل آورند.
خدادادیان در ادامه از فعالیت بیش از ۱۶ هزار مرکز توزیع مواد و پوشاک در کرمانشاه خبر داد و افزود: ۱۱ هزار مرکز توزیع مواد غذایی دارای مجوز کسب بوده که شامل رستوران ها، نان روغنی فروشی ها، قصابی ها، سوپرمارکت ها، لبنیاتی ها و فروشگاه های بزرگ است.
کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین ۵ هزار مکان عمومی شامل پارک ها، مدارس، مساجد، آرایشگاه ها، هتل ها و ... در سطح استان وجود دارد که هر سه ماه یکبار و در مجموع ۲۰ هزار بازدید از آنها جهت رعایت موارد بهداشتی به عمل می آید.
خدادادیان از ۹۰ هزار بازدید و نظارت مراکز بهداشت از اماکن توزیع مواد غذایی طی امسال خبر داد و افزود: همچنین گشت هایی مشترک با مراکز عرضه مواد خشکبار و آجیل، قنادی ها، نانوایی ها و فروشگاه های بزرگ سطح استان صورت گرفته است.
​ مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با توصیه به شهروندان جهت خرید از مراکز مطمئن و بهداشتی اظهار داشت: از مردم درخواست داریم ضمن گزارش موارد مشکوک به دستگاه های مربوطه از خرید اجناس دست فروشان جدا خودداری کنند و به سلامت خود و خانواده اهمیت بیشتری دهند.

منبع: مهر