wheat.jpg

سالانه بالغ بر ۲ میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود

چاپ

 altرئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سالانه بالغ بر ۲ میلیون تن گوشت مرغ و ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود
مهدی خلج در بازدید از شرکت تولیدی فرآورده‌های بیولوژیک در کرج که با حضور

وزیر جهاد کشاورزی در کرج برگزار شد، با اشاره به اینکه در تولید مرغ کشور به هیچ عنوان هورمون مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: کسانی که در باره اظهارنظر می‌کنند کمتر تعمق علمی دارند و باید به این نکته نیز اذعان داشت که کشتار، بسته‌بندی، پایش و مراقبت از مرغ‌های تولیدی در کشور به صورت جدی صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه مرغ ایرانی تولید داخل که با زحمات فراوانی پرورش می‌یابد هیچ مشکلی ندارد، افزود: اینکه یک مرغ در یک بازه زمانی کوتاه به رشد مطلوبی می‌رسد نتیجه متراکم تلاش علمی در جنبه‌های نژاد، کاهش بیماری‌ها و تغذیه مناسب است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تأکید بر اینکه خوشبختانه جمهوری اسلامی به این ره‌آورد دست پیدا کرده است، گفت: سالیانه بالغ بر 2 میلیون تن گوشت مرغ و 900 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود.
خلج ضمن گلایه‌مندی از افرادی که بدون توجیه علمی در این زمینه سخن می‌گویند و مردم را برای مصرف دچار تشویش می‌کنند، تصریح کرد: مرغ ایرانی فاقد هر نوع هورمونی است و نباید اجازه داد هر گونه اصطلاح غیر علمی در این حوزه به گوش مردم کشور رسانده شود.
وی در مورد موضوع مرغ سبز نیز اظهار داشت: منظور از مرغ سبز همان مرغ ارگانیک بوده و دیدگاه‌‌ها در این بخش متفاوت است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه مرغی که فاقد هر گونه آنتی‌بیوتیکی باشد تحت عنوان مرغ فاقد آنتی‌بیوتیک در کشور تولید می‌شود و ارگانیک نیست، افزود: مرغ ارگانیک در کشور تولید نمی‌شود و تنها تبلیغ فردی و غیر رسمی بوده و از نظر ما مورد تائید نیست.

منبع: تسنیم