hen.jpg

3.5 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمان

چاپ

altرئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: طی امسال 3 میلیون و 459 هزار و 345 قطعه جوجه‌ریزی در مرغدارهای صنعتی شهرستان کرمان انجام شده است.
مهدی رادمهر اظهار داشت: طی 9 ماهه امسال با نظارت بهداشتی کارشناسان

این شبکه 3 میلیون و 459 هزار و 345 قطعه جوجه‌ریزی در مرغدارهای صنعتی این شهرستان انجام شده است.
وی افزود: این تعداد جوجه‌ریزی در 233 واحد مرغداری گوشتی شهرستان کرمان انجام شده و مرغداران ضمن مراجعه به شبکه و اخذ مجوزهای مربوطه اقدام به جوجه‌ریزی کرده‌اند.
رادمهر بیان داشت: این شبکه با به‌کارگیری سامانه پایش و مراقبت بیماری‌های طیور بر تمام مراحل جوجه‌ریزی، حمل و نقل طیور، ثبت و شناسایی کانون‌های بیماری، آمار تلفات و شرایط بهداشتی در واحدهای پرورشی نظارت می‌کند.
وی با اشاره به لزوم تعامل مناسب بین مرغداران و دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی استان کرمان از مرغداران درخواست کرد که  به توصیه‌های کارشناسان دامپزشکی در مورد رعایت ضوابط بهداشتی، مسائل قرنطینه‌ای و واکسیناسیون جوجه‌های گوشتی توجه کرده تا صنعت مرغداری شهرستان در برابر بیماری‌ها و خسارات اقتصادی ایمن شود.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه سامانه تعاونی مرغداران به منظور تنظیم حجم جوجه‌ریزی متناسب راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: از نحوه مدیریت این سامانه گلایه داریم.
رادمهر عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی به ویژه دامپزشکی در حمایت از مرغداران استان کرمان نهایت همکاری را داشته‌اند و در این مقطع لازم است، مرغداران با واقع‌بینی بازار مصرف را ارزیابی کرده و با رعایت میزان جوجه‌ریزی، خود را در آستانه ضرر قرار ندهند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان تأکید کرد: در این زمینه لازم است، تعاونی‌های مرغداران از ظرفیت‌های قانونی خود در مدیریت جوجه‌ریزی استفاده کنند.

منبع: فارس