hen.jpg

پرورش، کشتار و بسته بندی بلدرچین جهت افزایش کیفیت و نظارت بهداشتی بیشتر ساماندهی می شوند

چاپ

altبا تشکیل جلسه ای در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و با حضور مراکز بسته بندی مستقل، کشتارگاه و پرورش دهندگان مجاز بزرگ بلدرچین، گام های اول جهت ساماندهی پرروش، کشتار و بسته بندی بلدرچین برداشته شد.
دکتر عبدالرضا مرادی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان ضمن

اعلام این خبر گفت: صنعت نوپای پرورش بلدرچین در استان اصفهان مشابه کل کشور به شدت مورد توجه قرار گرفته و در حال پیشرفت است و لزوم ادامه راه این صنعت و پیشرفت به سمت مثبت، رعایت مسائل بهداشتی از مرحله پرورش تا زمان عرضه به بازار است. لذا جهت رسیدن به این هدف تصمیم به ساماندهی این صنعت گرفته شد.
وی در ادامه افزود: در همین رابطه جلسه ای بین اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و پرورش دهندگان اصلی و شناخته شده و همچنین افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری در مراحل مختلف این صنعت هستند برگزار گردید. در این جلسه علاوه بر دکتر محمدکشتکار معاون سلامت، حجت الاسلام کیانی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه، دکتر غلامرضا توکلی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان، زنبور عسل و کرم ابریشم و مسئول و کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی  اداره کل دامپزشکی استان اصفهان نیز حضور داشتند.
دکتر مرادی در خصوص روند برگزاری جلسه گفت: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان خواستار تسریع در ساماندهی گوشت بلدرچین شدند و در این خصوص نکاتی را به شرکت کنندگان متذکر گردید. سپس ادارات مختلف نظرات خود را در رابطه با موارد مرتبط با آن اداره مطرح نمودند. شرکت کنندگان نیز در خصوص مشکلاتی که بر سر راه پیشرفت این صنعت وجود دارد نکاتی را یادآور شدند که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی ضمن ابراز رضایت از نتایج و تصمیمات گرفته شده در این جلسه خاطر نشان کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد که از اول بهمن ماه مراکز بسته بندی مستقل گوشت بلدرچین لاشه های خود را فقط از کشتارگاه یا واحدهای پرورشی که مجوز کشتار از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان دارند و مورد تایید می باشند تهیه نمایند. و حمل آن با مجوز های رسمی صادر شده در سیستم یکپارچه قرنطینه است و در این محل کشتار مجاز نیز علاوه بر مسئول فنی- بهداشتی، ناظر ذبح شرعی حضور داشته باشد. و کسانی که از اعمال این مصوبات خودداری نمایند بعنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
 
منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان