hen.jpg

کاهش هزینه‌های تولید و پرداخت یارانه راهکاری برای ثبات در قیمت مواد لبنی

چاپ

 altعضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس،‌ با انتقاد از افزایش قیمت مواد لبنی، گفت: تهیه علوفه و خوراک دام ارزان برای دامداری‌ها یکی از راهکارهای کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ مواد لبنی در بازار است.
محمدرضا امیری‌کهنوج با اشاره به مشکلات عدیده پیش روی دامداران و ورشکستی بسیاری از واحدهای تولیدی

خواستار توجه دولت به این بخش شده و گفت: پرداخت یارانه به شیر و کاهش هزینه‌های تولید محصولات لبنی ضرورتی است که توجه به آن پیامدهای مثبت بسیاری به همراه دارد.
نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، افزود: تهیه علوفه و خوراک دام ارزان برای دامداری‌ها یکی از راهکارهای کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ مواد لبنی در بازار است.

قیمت شیر کفاف تولید آن را نمی‌دهد
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه در حال حاضر قیمت در نظر گرفته شده برای شیر کفاف هزینه‌های تولید آن را نمی‌دهد، تصریح کرد: دولت باید راهکاری برای حمایت توامان از تولید و مصرف را در نظر بگیرد تا در این میان عده‌ای سودجو ثروت‌اندوزی نکنند.
وی با بیان اینکه کاهش هزینه تولید و توجه به دامدارن مطالبه دیرین مجلس از دولت بوده است، گفت: دولت باید به تبعات افزایش قیمت لبنیات در بازار و کاهش مصرف آن واقف باشد.

دولت جلوی نابودی صنعت دامداری را بگیرد
امیری کهنوج با تاکید بر اینکه جلوگیری از نابودی صنعت دامداری و واحدهای تولیدی منوط به حمایت همه جانبه از آن‌ها است، افزود: بهانه تراشی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور برای بی‌توجهی به روند تولید دیگر چاره‌ساز نخواهد بود.
این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه برگزاری نشستی با دامداران از سوی دولت به آشنایی با مشکلات این صنعت منجر می‌شود،تاکید کرد: دولت باید بیش از پیش در راستای کاهش هزینه‌های تولید گام بردارد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: پرداخت یارانه به شیر باید از سوی دولت برای کنترل قیمت‌ها و کاهش هزینه‌ها مدنظر قرار بگیرد.

منبع: خانه ملت