hen.jpg

ساماندهی واحدهای مرغداری غیرمجاز در آذربایجان شرقی

چاپ

altرئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نزدیک به 600 مرغداری در سامانه ثبت شده است، گفت: در خصوص واحدهای مرغداری غیرمجاز اتحادیه‌ها باید نسبت به پیگیری و رصد مرغداری‌ها موظف شوند و در کنار آن اخطارها نیز ابلاغ شود.
 کریم مهری در نشست ستاد تنظیم بازار استان که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی

و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، در خصوص مدیریت جوجه‌ریزی و کشتار برای مدیریت تنظیم بازار این محصولات، با تاکید بر اجرای قانون، اظهار داشت: با توجه به این که سلامتی مردم بیش از هر چیزی اهمیت دارد، باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای شده و در کنار بحث نظارت، واحدهای غیرمجاز مرغداری نیز ساماندهی شود.
وی با بیان اینکه نزدیک به 600 مرغداری در سامانه ثبت شده است، افزود:  برخی واحدها با رفع برخی مسائل جزئی می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و به همین دلیل باید ساماندهی شوند.
مهری در ادامه با تاکید بر اینکه هسته‌ای اصلی استان در سند تدبیر و توسعه تولید سالم است، گفت: در خصوص واحدهای مرغداری غیرمجاز اتحادیه‌ها باید نسبت به پیگیری و رصد مرغداری‌ها موظف شوند و در کنار آن اخطارها نیز ابلاغ شود.
در این نشست اکبر فتحی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، نیز با بیان اینکه در گذشته قیمت بر اساس پارامترهای مشخصی تغییر می‌یافت، افزود: امروز این چنین نیست و ذائقه مصرف کننده اهمیت پیدا کرده و به نوعی فرهنگ‌سازی در کشور رخ داده که مردم انتظار تولید استاندارد را دارند.
وی ادامه داد: اگر تولیدات استاندارد شود، عملا در ادامه بحث خودکنترلی نیز ایجاد می‌شود.

منبع: فارس