chick.jpg

صنعت مرغداری نیازمند تعریف مدل اقتصادی است

چاپ

 altعضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ما ۲۴ هزار واحد مرغداری گوشتی با پروانه صادر داریم، گفت: ما حدود ۴۰۰ هزار تن درعرصه مرغداری اضافه تولید داریم.
محمد اسماعیل‌نیا درباره تلاطم بازار مرغ  در کشور، تصریح کرد: باید مدلی اقتصادی در صنعت مرغداری ترسیم شودکه

تعیین کند صادرات و واردات مرغ به سمت کدام بازار اقتصادی حرکت کند.
 نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدل مدیریتی بازار مرغ در کشور  باید بر طبق اصول مدیریتی تبیین شود، خاطر نشان کرد: ما  می‌توانیم  در عرصه صادارت مرغ  به نحو کارشناسی شده حرکت کنیم زیرا با انسجام مدیریتی می‌توانیم انحراف معیار اقتصادی را به گونه ای تعیین کنیم که بر حسب نیاز تبادلات تجاری  انجام شود.
 وی ادامه داد:  تاجر باید در راستای تبادلات تجاری امنیت کارآمدی داشته است و از همین رو بطور مثال یک تاجر برای  بازار مرغ در عراق سرمایه گذاری می‌کند اما  به یکباره  اعلام  می‌کنند صادارت مرغ باید متوقف شود وبدیهی است که  سرمایه گذار در این راستا متضرر می‌شود.
اسماعیل نیا در ادامه بیان اینکه ما انتظار داشته‌ایم برنامه ششم توسعه  سریعتر به بهارستان اعلام شود، گفت:  بهارستان و دولت باید در قالب گروهای مشترک در راستای برنامه ششم  برنامه ریزی می‌کردند.
اسماعیل نیا، تصریح کرد: درآمد نفتی باید از بودجه حذف شود زیرا اگر خواهان چابک شدن در عرصه  اقتصادی هستیم باید اقتصاد کشور را  از اقتصاد  نفتی نجات بدهیم.
 نماینده  مردم کاشمر در مجلس، تصریح کرد: بنده پیشنهاد می‌کنم در بحث اعتبارات نفت باید بخش عمده ای آن را به سمت نخبه پروری حرکت دهیم زیرا ما در کشور نخبگان بی‌شماری داریم.
 عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآورشد: ما باید کار گروهی را تقویت کنیم و گروه های که در دانشگاه ایجاد می شود باید به سمت ایده حرکت کنند تا تئوری های  به سمت عملیاتی شدن  حرکت کنند.

منبع: خانه ملت