corn.jpg

رقابت 2 کشتارگاه مرغ آذربایجان غربی با کشتارگاه‌های صنعتی مطلوب جهان

چاپ

altمدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از رقابت دو کشتارگاه مرغ آذربایجان غربی با کشتارگاه‌های صنعتی مطلوب جهان، با دریافت کد IR توسط این دو کشتارگاه خبر داد
کامیار داهیم اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن آذربایجان غربی و تولید قابل‌توجهی

گوشت مرغ در این استان، صادرات گوشت مرغ از آذربایجان غربی به سایر کشورها حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه سالانه میزان قابل‌توجهی گوشت مرغ از استان به سایر کشورها صادر می‌شود، تصریح کرد: برای این منظور در راستای ارتقای سطح کیفی تولیدات و شناسنامه‌دار کردن این تولیدات اقدامات قابل‌توجهی انجام گرفته‌است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از صدور کد IR برای کشتارگاه‌های طیور صادرکنندگان گوشت مرغ آذربایجان غربی خبر داد و اذعان داشت: در این راستا دو واحد کشتارگاه طیور در استان توانسته است این کد را دریافت کند.
این مسئول با بیان اینکه این کشتارگاه‌ها می‌توانند به کشتارگاه‌هایی که خط تولید آنها فول اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک باشد، صادرات داشته‌باشند،  اظهار داشت: کد IR نشان می‌دهد کشتارگاه‌ قابلیت رقابت با کشتارگاه‌های صنعتی مطلوب جهان برای تولید سالم صادرات را دارد.
داهیم با بیان اینکه این کد پس از ممیزی‌های مستمر اداره کل دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور برای این دو کشتارگاه صادر شده‌است، ادامه داد: این دو واحد توانستند با رعایت الزامات و مقررات بهداشتی، رفع نواقصات ساختاری و بهداشتی این کد را دریافت کنند.
وی وجود این دو کشتارگاه را برای استان حائز اهمیت عنوان کرد و اظهار داشت: باید به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات و اقدامات کشتارگاه‌های طیور و امور اجرایی و برای ارتقای کیفی و کمی کشتار بیش از این تلاش شود تا شاهد نتایج بهتری در این حوزه باشیم.

منبع: فارس