corn.jpg

عارضه سبز شدن عضله سینه مرغ منشاء میکروبی ندارد

چاپ

altکارشناس دامپزشکی و مسئول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان گفت: مردم نگران نباشند، عارضه سبز شدن عضله سینه مرغ منشاء میکروبی ندارد
جواد نگارستانی در واکنش به انتشار تصاویری در فضای مجازی از گوشت عضله سینه مرغ

که به رنگ سبز تغییر رنگ داده و منتسب کردن این پدیده به یک بیماری عفونی و خطرناک برای مصرف‌کننده گفت: این عارضه به هیچ عنوان منشاء میکروبی نداشته و سلامت مصرف‌کننده را تهدید نمی‌کند.
وی علت سبز شدن عضلات مرغ که بیشتر در عمق عضله سینه مرغ ظاهر می‌‌شود را یک عارضه متابولیک ناشی از عدم خون‌رسانی کامل به عضله عمقی سینه مرغ عنوان کرد و افزود: دم خون‌رسانی منجر به نکروز در این عضله شده و بعد از کشتار خود را به رنگ سبز در عمق عضله سینه نشان می‌دهد.
نگارستانی با بیان اینکه عارضه در زمان قطعه کردن و بسته‌بندی مرغ مشاهده می‌‌شود و در لاشه مرغ کامل قابل تشخیص نیست، عنوان کرد: این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم در صورتی که مصرف‌کننده با این عارضه روبه‌رو شد، می‌تواند پس از جدا کردن محل سبز شده، بقیه قسمت‌های مرغ را استفاده کند.
وی با تأکید مجدد بر بی‌خطر بودن این عارضه بر سلامت جامعه خاطرنشان کرد: این مشکل بیشتر در مرغ‌های با وزن بالای یک کیلو و 800 گرم مشاهده می‌شود و به مصرف‌کنندها توصیه می‌شود.
کارشناس دامپزشکی و مسئول روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان کرمان تصریح کرد: شهروندان از مرغ‌هایی با وزن بین یک کیلو و 200 گرم تا یک کیلو و 800 گرم در سبد خانوار استفاده کنند تا ضمن برخورداری از گوشت مرغ با کیفیت از لحاظ میزان پروتئین و چربی کم از طعم خوش خوراکی آن نیز بهره‌مند شوند.

منبع: فارس