chick.jpg

تولید محصول گندم در قزوین ۳۵ درصد افزایش یافت

چاپ

altرئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تولید محصول گندم در استان در سال جاری ۳۵ درصد افزایش یافت.
نیاز علی ابراهیمی پاک ظهر شنبه در آئین تجلیل از تولیدکنندگان و بهره‌برداران برتر بخش کشاورزی

شهرستان تاکستان که با حضور معاونین و مدیران سازمان و مسئولان شهرستانی در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: کشاورزی در دنیا و کشور ما به‌عنوان یک رکن اقتصادی محسوب می‌شود که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
وی افزود: ضریب خوداتکایی تولیدات کشاورزی در کشور ۸۰ درصد است که باید این ضریب به ۱۰۰ درصد ارتقا یابد.
ابراهیمی پاک تصریح کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، میزان تولیدات کشاورزی ۲۵ میلیون تن بود که امسال به بیش از ۱۰۰ میلیون تن رسیده است.
وی گفت: برای اینکه بتوان اقتدار خود را حفظ کرد باید ضریب خوداتکایی محصولات کشاورزی را بالا برد و به ۱۰۰  درصد رساند تا وابستگی به خارج نداشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: برای رسیدن به ضریب خوداتکایی بالا باید تولید محصول را در واحد سطح افزایش داد.
ابراهیمی پاک با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در تولید محصولات کشاورزی و اقتصاد مقاومتی بر تلاش مضاعف برای رسیدن به تولید بالا و بی‌نیازی به سایر کشورها تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان قزوین در تولید محصول گندم با برنامه‌ریزی انجام‌شده امسال ۳۵ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.
ابراهیمی پاک بیان کرد: باید برای رسیدن به افزایش  سطح زیر کشت محصولات روغنی همچنین افزایش تولید داخلی و کاهش وابستگی به خارج از کشور تلاش کرد.
وی تأکید کرد: موفقیت‌ها در بخش کشاورزی نتیجه زحمات و کوشش کشاورزان و بهره‌بردارانی است که توانسته‌اند با اتکا به ایمان و تلاش خود تولید را افزایش دهند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تاکستان هم در این مراسم گفت: یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، بخش کشاورزی است.
رجب رحمانی افزود: در برنامه‌ریزی و بودجه کشور باید اتکا به اقتصاد کشور از نفت را کاهش داد.

وی تأکید کرد: تقویت بخش کشاورزی موجب رشد و توسعه درروند اقتصادی کشور خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان نیز گفت: شهرستان تاکستان با داشتن ۱۶ و نیم درصد خاک استان بیش از ۲۳ درصد محصولات کشاورزی استان را تولید می‌کند.
شهرام رحمانی با اشاره به اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ داربستی کردن باغات انگور و طراحی چهار هزار هکتار از باغات برای آبیاری قطره‌ای خاطرنشان کرد : جذب اعتبارات در بخش‌های مکانیزاسیون، صنایع کشاورزی، زراعت، باغبانی، امور دام و طیور از طرح‌های شاخص این شهرستان در سال جاری بود.
در پایان این مراسم از ۲۸ نفر از تولیدکنندگان و بهره‌برداران برتر بخش کشاورزی شهرستان تاکستان با اهداء لوح تجلیل و قدردانی شد.

منبع: مهر