wheat.jpg

24 کارخانه دام و طیور در گلستان وجود دارد

چاپ

altرئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: استان گلستان در بخش صنعت مرغ از ظرفیت خوبی برخوردار است و از مجموع 50 کارخانه دام و طیور استان شمالی بیش از 24 کارخانه در استان گلستان قرار دارد.
 مختار مهاجر در همایش ملی دام و طیور شمال کشور که در سالن خلیج فارس دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ترویج تخصصی

یکی از معضلات اساسی بخش کشاورزی و دامپروری استان گلستان به شمار می‎رود که این معضل را به وزارت جهاد کشاورزی انتقال داده‎ایم.
وی تصریح کرد: کارشناسان دانشگاهی در بخش دامپروری و کشاورزی می‎توانند در رفع این معضل گام موثری بردارند و باید چنین همایش‎هایی به سمت احصاء و حل مشکلات بخش کشاورزی هدف‎گذاری شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: ضروریات تامین امنیت غذایی در جهان یک واقعیت انکار ناپذیر است که امروز کارشناسان باید با بکارگیری روش‎های جدید به این مهم بپردازند.

مهاجر افزود: استان گلستان در بخش صنعت مرغ از ظرفیت خوبی برخوردار است و از مجموعه 50 کارخانه دام و طیور استان شمالی بیش از 24 کارخانه در استان گلستان قرار دارد.
وی با بیان اینکه استان‎های شمالی 80 درصد مرغ استان تهران را تامین می‎کند، گفت: در سال گذشته قدم‎های خوبی در راستای صادرات مرغ برداشته شده است و اگر بخواهیم این روند ادامه پیدا کند باید به استانداردهای جهانی توجه داشته باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه تامین امنیت غذایی در دنیا امروز روش‎های جدیدی را می‎طلبد، گفت: اگر تلاش اساتید و دانشجویان در مسیر تامین امنیت غذایی صورت نگیرد توسعه و همچنین تولید علم و فناوری در این مسیر اتفاق نخواهد افتاد.

مهاجر بیان داشت: بیش از 450 هزار راس گوسفند عشایری در سطح استان گلستان به خصوص در مناطق شرقی این استان وجود دارد و خوشبختانه در سطح افزایش گوشت قرمز قدم‎های خوبی صورت گرفته و نیاز است که در این مسیر برای بهره‎وری از مراتع و مزارع نسخه‎ای جدید تبیین شود.
وی ابراز داشت: استان گلستان از جمله محدود استان‎هایی است در کشور که به خصوص در استان‎های شمالی به پرورش شتر و تولید شیر شتر مبادرت دارد و باید کارشناسان دانشگاهی در این مسیر همراهی لازم را داشته باشند.
این مقام مسئول ابراز داشت: امروز با انعقاد تفاهم‎نامه‎ای با دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان فضا برای ورود دانشجویان به تمام پروژه‎های بخش کشاورزی فراهم شده و امیدواریم با بررسی و رصد مشکلات و معضلات پیشروی گام‎های موثری برداشته شود.

منبع: فارس