soy.jpg

صادرات جوجه یک‌روزه در البرز ۱۴ درصد افزایش یافت

چاپ

altرییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور و زنبور عسل دامپزشکی البرز گفت: تولید جوجه یک روزه و صدور مجوز حمل بهداشتی و قرنطینه ای استان البرز در هشت ماهه سال جاری ۱۴ درصد افزایش داشت.
هوشنگ شهریاری با تاکید بر اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری، کارشناسان اداره دامپزشکی استان البرز از واحد های

پرورش طیور استان و جوجه کشی ها بازدید و نظارت های مستمر داشته اند، اظهار کرد: بیش از ۷۸ میلیون و ۸۲۵ هزارو ۶۹۴ قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی و تخمگذار در ۷ واحد جوجه کشی استان تولید و با انجام ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای به سایر استان ها صادر شد.
وی در ادامه گفت: تعداد تولید جوجه یک‌روزه و صدور مجوز بهداشتی حمل بهداشتی و قرنطینه ای در هشت ماهه سال جاری با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۷۵ میلیون دوز واکسن طیور از انواع مختلف در مرغداری های استان تلقیح و مصرف شده است.
شهریاری در پایان پیام بهداشتی این هفته را «با واکسیناسیون طیور بومی و محصور کردن محل نگهداری آن ها، می توان از بروز بیماری های تنفسی طیور جلوگیری کرد» اعلام کرد و گفت: تولید کنندگان و پرورش دهندگان طیور استان در صورت مشاهده علائم بیماری در طیور مراتب را در اسرع وقت به سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان ۱۵۱۲ اعلام یا از طریق سامانه پیامکی به شماره ۱۰۰۰۲۶۳۲۷۳۷۱۷۵ موارد را گزارش کنند.

منبع: مهر