soy.jpg

واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل

چاپ

altطرح آزمایشی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل در حال انجام است
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور دکتر طهرانی مدیر کل دفتر مبارزه با بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور با اعلام

این خبر اظهار داشت: طرح آزمایشی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل که برای اولین بار توسط موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی تولید گرده است از 14 آذرماه 94 و به مدت 30 روز در 10 استان کشور ( خراسان رضوی، مازندران، گیلان، گلستان، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمانشاه، فارس، بوشهر و خوزستان) آغاز گردیده است.
دکتر طهرانی افزود: هدف از این طرح، کاهش میزان آلودگی ویروس در مناطق پرتراکم از نظر طیور صنعتی و از طریق کنترل بیماری در طیور روستایی به عنوان مخازن ویروس می باشد.
مدیر کل دفتر مبارزه با بیماری های طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: در این طرح میزان 3 میلیون دز واکسن به صورت رایگان مورد استفاده قرار گرفته است و روش مصرف آن به صورت آشامیدنی می باشد.
در صورت اخذ نتایج مورد انتظار از سال آینده میزان بیشتری طیور روستایی در سطح کشور مورد واکسیناسیون با این واکسن قرار خواهند گرفت.