soy.jpg

540 هکتار از مزارع آمل به کشت کلزا اختصاص یافت

چاپ

altمدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: 540 هکتار از مزارع آمل به کشت کلزا اختصاص یافت
سیدمرتضی امینی با بیان اینکه سطح قرارداد کشت کلزا در شهرستان آمل به 445 هکتار رسیده است، اظهار کرد: 332 بهره‌بردار پس از برداشت

محصول برنج برای کشت کلزا در سطح 445 هکتار قرارداد کشت منعقد کردند که سطح کشت آن با احتساب کشت 95 هکتار با بذر خود مصرفی به 540 هکتار رسید.
وی سطح سبز کلزا در شهرستان آمل را 505 هکتار اعلام کرد و افزود: 3 هزار و 90 کیلوگرم بذر کلزا از سوی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان بین کلزاکاران توزیع شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه بیش از 75 هکتار از مزارع کلزا این شهرستان بیمه شده است، خاطرنشان کرد: به‌منظور بهره‌برداری بهینه از زمین‌های کشاورزی و کسب درآمد بیشتر، هرساله کشت پاییزه با عنوان کشت دوم و سوم در زمین‌های کشاورزی شهرستان آمل انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال به‌دلیل مساعد بودن شرایط جوی و بارش‌های به‌موقع باران، 16 هزار و 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی به زیر کشت محصولات پاییزه رفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: انواع سبزیجات، کاهو، باقلا، لوبیا سبز، سیر، نخود‌فرنگی، کدو، هویج، شبدر، علوفه و کلزا به‌عنوان محصولات پاییزه بعد از کشت برنج در این شهرستان کشت شد.
امینی ادامه داد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمل به کشاورزانی که اقدام به کشت پاییزه می‌کنند خدماتی مانند برگزاری دوره‌های آموزشی ترویجی، خدمات مشاوره‌ای، توصیه‌های فنی و تخصیص و توزیع انواع کود شیمیایی ارائه می‌کند.

منبع: فارس