soy.jpg

امسال گندم وارد نمي‌ کنيم

چاپ

altمعاون وزير جهاد كشاورزي گفت:با خريد 8 ميليون و 80 هزار تن گندم داخلي، نياز خبازان سراسر کشور به آرد تأمين شده و امسال گندم وارد نمي‌ کنيم
دکترعلي قنبري گفت: رقم مربوط به ضايعات نان کشور سالانه 2 هزار ميليارد تومان است که براي کاهش ضايعات بايد در زمينه

ارتقاي ماشين آلات پخت نان، ارتقاي کيفيت مواداوليه مورد استفاده در نان و بالا بردن سطح آموزشي نانوايان اقدام کنيم.
وي درعين حال از تشکيل کميته ارتقاي کيفيت و سلامت آرد و نان توسط شرکت بازرگاني دولتي ايران با مشارکت بخش خصوصي در سال جاري خبر داد و اظهار داشت: برنامه اصلي ما در اين کميته، سرمايه گذاري براي ارتقاي سطح آموزش نيروهاي انساني به منظور افزايش کيفيت آرد و نان کشور است.
قنبري در مورد آزادسازي قيمت آرد اعلام کرد: آزادسازي قيمت آرد، موضوع مهم و اساسي است و دولت بايد درباره آن تصميم ‌گيري کند و ما نيز معتقديم براي جلوگيري از مفاسد اقتصادي، رانت‌خواري و دوگانگي قيمت، بايد به اين سمت حرکت کرد.
وي افزود: آزادسازي قيمت آرد نانوايي، عوارضي به دنبال دارد که براي کاهش آن، حمايت از اقشار آسيب پذير ضروري است.
معاون وزير ادامه داد: تلاش مي کنيم از محل يارانه ها، نزديک به 5 هزار ميليارد تومان در راستاي آموزش، بهداشت و کمک به افزاد نيازمند و آسيب‌پذير استفاده کنيم.
وي درباره کيفيت نان هاي کشور نيز گفت: تلاش مي کنيم از طريق آموزش نيروهاي انساني، بالابردن کيفيت گندم و ماشين‌هاي آردسازي و آسياباني، کيفيت نان ها را افزايش دهيم.
قنبري در عين حال از تشکيل دانشگاه مربوط به نان توسط بخش خصوصي خبر داد و اذعان داشت: اين دانشگاه به بالا بردن کيفيت نان کمک مي کند و در آينده نزديک، شاهد پيشرفت و بهبود کيفيت آرد و نان خواهيم بود.
قنبري در مورد گندم نيز اظهار داشت: با خريد 8 ميليون و 80 هزار تن گندم داخلي، نياز خبازان سراسر کشور به آرد تأمين شده و امسال گندم وارد نمي‌ کنيم.
وي در همين حال برآورد کرد: بخش خصوصي امسال براي مصرف صنعت 2 ميليون تن گندم وارد کشور کند.

منبع: آریا