corn.jpg

40 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان بروجردی خریداری شد

چاپ

altرئیس شرکت غله و سیلوهای بروجرد گفت: در سال زراعی جاری 40 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان بروجردی خریداری شده است
محمد گلی‎پور ‎اظهار کرد: مجموع ظرفیت نگهداری دو سیلو این

شهرستان 38 هزار تن است.
وی با اشاره به اینکه نرخ خرید گندم همه ساله از سوی دولت تعیین می‌شود، عنوان کرد: نرخ خرید این محصول در سال جاری 1155 تومان بوده است.
رئیس شرکت غله و سیلوهای بروجرد با بیان اینکه گندم استاندارد توسط سیلوها و فاقد استاندارد توسط تعاون روستایی به منظور مصرف طیور خریداری می‌شود ادامه داد: دو سیلو و دو مرکز خرید تعاون روستایی در بروجرد وظیفه خرید محصول گندم از کشاورزان این شهرستان را برعهده دارند.
وی با اشاره به 14 هزار و 630 تن محصول گندم از کشاورزان شهرستان بروجرد در سال گذشته، خاطرنشان کرد: خرید این محصول در این شهرستان در سال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته رشدی 140 درصدی داشته است.
رئیس شرکت غله و سیلوهای بروجرد با اشاره به وجود مشکلاتی بر سر راه پرداخت پول گندم به کشاورزان در سال جاری، تاکید کرد: رفع این مشکلات و پرداخت به موقع پول این محصول به کشاورزان در سال زراعی آینده در دستور کار دولت قرار دارد.

گلی‌پور با اشاره به سردسیر بودن شهرستان بروجرد، یادآور شد: خرید محصول گندم در این شهرستان توسط سیلوها از 8 تیرماه آغاز و تا 15 مهر‌ماه ادامه دارد.
وی برخورداری محصول گندم از هفت درصد افت غیرمفید،10 درصد افت مفید و دو درصد سن‌زدگی را گندم استاندارد دانست و تصریح کرد: افت غیر مفید شامل خاک و خار و خاشاک و افت مفید شامل گندم شکسته و جو است.
رئیس شرکت غله و سیلوهای بروجرد ادامه داد: محصول گندم بیش از دو درصد سن‌زدگی نیز با قیمت پایین‌تر خریداری و جدای از محصول استاندارد در سیلوهای این شهرستان نگهداری می‌شود.
گلی‎پور با اشاره به مطلوب بودن محصول گندم برداشت شده از اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد در سال زراعی جاری در مقایسه با سایر شهرستان‎های استان لرستان، تصریح کرد: اطلاع رسانی و سم‌پاشی به موقع را می‌توان مهمترین عامل این مرغوبیت دانست.

منبع: فارس