chick.jpg

جوجه ریزی گسترده مرغداران دلیل اصلی افت قیمت مرغ!

چاپ

altمدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی صنعتی استان کرمانشاه گفت: جوجه ریزی گسترده مرغدارن را دلیل اصلی افت قیمت مرغ است
بهمن احمدی با بیان اینکه عدم تعادل بین عرضه و تقاضا موجب کاهش قیمت مرغ شده، گفت: دلال‌ها و افراد سودجو نیز از فرصت استفاده کرده

و مرغ را با قیمت خیلی پایین از مرغداران می خرند.
وی افزود: در حال حاضر به دلیل جوجه ریزی همزمان مرغداران و ورود همزمان آنها به بازار، قیمت مرغ افت کرده و تولیدکنندگان متضرر شوند و به دلیل نداشتن نقدینگی توان جوجه ریزی خود را در دوره بعد از دست بدهند که همین امر سبب کاهش تولید و افزایش قیمت مرغ و زیان مصرف کندگان می شود.
احمدی اذعان کرد: در حال حاضر هر کیلو مرغ درب کشتارگاه از مرغداران با قیمت کیلویی حدود 3200 تومان خریداری می شود، در حالیکه برای تولیدکننده 4200 تومان تمام می شود.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در خرید مرغ از مرغداران محدودیت وزنی وجود دارد و تنها مرغی از مرغداران خریداری می شود که وزن آن از یک کیلو و 800 گرم به بالا نباشد.
احمدی در ادامه تعداد کشتارگاه های مرغ استان را 9 کشتارگاه دانست و گفت: در حال حاضر هیچ کدام از  کشتارگاه های استان خط مخصوص صادرات ندارند.
وی در ادامه با بیان اینکه بدلیل عدم وجود کشتارگاه مجهز به خط صادرات مرغ امکان صادرات مازاد مرغ تولیدی به خارج از کشور وجود ندارد، اظهار کرد: در صورت راه اندازی خط 02 در یکی از کشتارگاه های استان مشکل مربوط به صادرات مرغ مرتفع شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران