hen.jpg

افت کیفیت و بازده گندم استرالیا

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 کیفیت گندم استرالیا به دلیل آب و هوای خشکی که بازده محصول برخی از مناطق این کشور را با خطر کاهش روبرو کرده، امسال احتمالا کمتر خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آلن وینی، رییس شرکت "امرالد گروپ استرالیا" در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ اظهار کرد: آب و هوا در ابتدای فصل زراعی جاری بسیار خشک بود و به نظر می‌رسد بازده محصول گندم برخی از مناطق کمتر از برآوردهای اولیه باشد.

وی میزان محصول امسال را حدود 23 میلیون تن پیش بینی کرد. امرالد که پنجمین فروشنده بزرگ این غله در استرالیا است، 10 مه پیش بینی کرده بود که تولید به 23.7 میلیون تن می‌رسد.

طبق گزارش اداره هواشناسی استرالیا، این کشور گرم‌ترین تابستان ثبت شده تاکنون و بارندگی کمتر از حد متوسط را در فوریه و آوریل داشته است.

کشاورزان استرالیایی کاشت گندم زمستانه را در اواخر آوریل آغاز کردند و اداره هواشناسی این ماه، زمستان مرطوب‌تر از حد معمول را پیش‌بینی کرد و خوش‌بینی‌ها را نسبت به اینکه رطوبت خاک با بارندگی تقویت می‌شود، بالا برد.

بر اساس برآوردهای دولت، تولید گندم امسال 13 درصد بالا رفته و به 24.9 میلیون تن می‌رسد.

وزارت کشاورزی آمریکا پیش‌بینی کرده که استرالیا از جایگاه دومین صادرکننده بزرگ گندم جهان در فصل گذشته به رتبه چهارم در فصل جاری می‌رسد.

تولید جهانی گندم در فصلی که از ابتدای ژوئن آغاز می‌شود، 701.1 میلیون تن برآورد شده است.