wheat.jpg

محصول گندم اوکراین از 19 میلیون تن فراتر می‌رود

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 رییس دپارتمان کشاورزی مرکز هواشناسی اوکراین با در نظر گرفتن شرایط جوی مساعد، پیش‌بینی کرد که محصول گندم این کشور از 15.8 میلیون تن در سال 2012 به 19.3 میلیون تن در سال 2013 می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رویترز به نقل از تتانیا آدامنکو گزارش داد که مجموع برداشت غلات زمستانه اوکراین شامل گندم، جو و چاودار امسال به 22.4 میلیون تن در مقایسه با 17.1 میلیون تن در سال 2012 می‌رسد.

بنا بر پیش بینی آدامنکو، بازده محصول امسال به طور متوسط 2.9 تن در هر هکتار در مقایسه با 2.8 تن در سال گذشته خواهد بود.

با این همه خشکسالی در مناطق شرقی و جنوبی این کشور بازده گندم را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد و به کمتر از 2.2 تن در هر هکتار می‌رساند.

مزارع گندم در مناطق لوهانسک، خرسون، زاپوریژیا و کریمه از خشکسالی خسارت دیده‌اند و بارندگی اخیر نیز وضعیت محصول این مناطق را بهبود نداده است.

به گفته رییس مرکز هواشناسی دولتی اوکراین، وسعت منطقه برداشت در سال جاری بیش از یک میلیون هکتار بیشتر از سال 2012 خواهد بود.

یخبندان شدید در زمستان و گرمای شدید تابستان به بیش از یک میلیون هکتار گندم زمستانه که برای برداشت در سال 2012 کاشته شده بودند، خسارت وارد کرد.

به گزارش رویترز، وزارت کشاورزی اوکراین اعلام کرده که وسعت منطقه برداشت از 5.6 میلیون هکتار در سال 2012 ممکن است به 6.5 میلیون هکتار در سال جاری افزایش یابد.