wheat.jpg

احتمال کاهش میزان تولید سویا در آرژانتین

چاپ

altمیزان تولید سویای سال گذشته آرژانتین ۵۵ میلیون تن تخمین زده شده بود ولی از ظاهر امر پیداست که این مقدار باید به ۵۲ میلیون تن و یا کمتر کاهش داده شود
میزان بارشهای باران از ۱۳ تا ۱۵ جولای کمتر از حدی بود که انتظار می رفت ، بنا به آمارها در ۸۰% از کمربند سویا خیز آرژانتین

فقط ۲۰ میلیمتر باران بارید . با در نظر گرفتن میزان پایین تر از حد نرمال بارشهای باران در ماه نوامبر ، دسامبر و ۱۲ روز اول ماه ژانویه این مقدار بارش برای جبران کسری رطوبت خاک کافی نیست .

وضعیت کاشت سویا در آمریکای جنوبی
وضعیت سویا در آمریکای جنوبی چندان رضایت بخش نمی باشد . در ۳ روز منتهی به ۱۵ ژانویه بارشهای باران در بیشتر ایالت های آرژانتین کمتر از حدی بود که انتظار می رفت بنابراین میزان رطوبت در بیشتر مناطق آرژانتین کمتر از حد لازم است .
آب و هوا از بیشتر مناطق برزیل نیز به همین ترتیب می باشد و با همه این احوال سویا بصورت مطلوبی در حال رشد و نمو می باشد در حالیکه میزان تولید احتمالی محصولات سویای آرژانتین کاهش داده شده بود و به نظر کارشناسان میزان تولید احتمالی سویای برزیل افزایش خواهش داشت .
دان و جوجه ایران به نقل از انجمن روغنکشی ایران،وضعیت سویای آمریکای جنوبی (آرژانتین) به دلیل کمبود بارش های باران نامطلوب می باشد در حالیکه وضعیت در برزیل مناسب و مطلوب است (به استثناء چند ناحیه) در اروگوئه و پاراگوئه نیز وضعیت مطلوب گزارش شده است . در کل میزان تولید سویای آمریکای جنوبی کمتر از سال گذشته خواهد بود .
در آغاز ماه ژانویه میزان موجودی ذخیره های سویای برزیل ۴/۵ میلیون تن بود و این کمتر از حد انتظار و لیکن با این حال میزان موجودیهای۳/۷ میلیون تن بیشتر از سال گذشته به ثبت رسیده است . در حال حاضر میزان موجودیهای ذخیره سویای آرژانتین برای این تاریخ از سال یک رکورد محسوب می شود .

 


منبع : Oilworld.biz