chick.jpg

وضعیت نامناسب کاشت سویا در آرژانتین/ نوسانات قیمت سویا در بازارهای جهانی

چاپ

altهنوز هم در راستای بارش باران در آرژانتین برای ۱۰ روز آینده نگرانیهای زیادی وجود دارد
 در صورت عدم بارش باران وضعیت کاشت و رشد و نمو محصولات به خطر خواهد افتاد , پیرو گزارشات هواشناسی احتمال بارش باران

در نیمه دوم ماه دسامبر بیشتر خواهد بود . به احتمال زیاد خطرات ناشی از عدم بارشهای باران در مالزی در قیمتهای کنونی سویا محاسبه شده و دست اندرکاران به دقت وضعیت آب و هوای آرژانتین را دنبال خواهند کرد .

نوسانات قیمت سویا در بازارهای جهانی
تا زمانی که این مقادیر بسیار بالای فروش ، با این قیمتهای نسبتا بسیار بالا ادامه داشته باشد ، قیمتهای فروش سویا تحت حمایت قرار خواهد داشت . دیروز یعنی در ۷ ماه دسامبر USDA اعلام کرد که آمریکا ۴۶۶ هزار تن دیگر از سویای خود را بفروش رساند . بیشتر این سویا به چین فروخته شد ، ۲۶۴ هزار تن از این سویا برای تحویل در فصل ۲۰۱۷/۱۸ می باشد . این سومین روز پی در پی فروشهای عظیم صادراتی سویای آمریکا بشمار می رود .
بنا به آمارهای رسمی میزان تقاضای بسیار بالای سویای چین از میزان واردات بالای ۷/۸۴ میلیون تنی ماه نوامبر کاملا آشکار است . این ۶% بالاتر از میزان واردات سال گذشته ماه نوامبر چین است .
دیروز (۷ ماه دسامبر) اخبارهای منتشر شده در راستای میزان بالای تقاضا باعث شد که قیمتهای فروش آتی سویا برای تحویل ماه ژانویه به ۱۰/۴۹ دلار در ازای هر بوشل افزایش پیدا کند . باید به این اشاره کنیم که پایه قیمت در خلیج آمریکا و در میانه غربی ضعیف می باشد و این ضعف احتمالا به این دلیل است که میزان تولید سویای سال ۲۰۱۶ آمریکا بالاتر از رقم پیش بینی شده (۱۱۸/۷ میلیون تن) USDA می باشد .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران