wheat.jpg

قیمت دانه های روغنی و محصولات آن تحت تاثیر نفت خام

چاپ

altاستحکام و ثبات بازار آسیا و افزایش قیمت نفت خام که دیروز رخ داد بر قیمتهای دانه های روغنی و محصولات آن در اروپا و آمریکا تاثیرات قابل ملاحظه ای گذاشت
 شروع معاملات شبانه سویا با قیمتهای بالاتری بود و در طی روز قیمتها در محدوده سبز قرار گرفت و در ۲۱ ماه نوامبر قراردادهای پیش فروش

ماه ژانویه با ۲/۷% افزایش قیمت نسبت به قیمتهای روزانه به قیمت ۱۰/۲۰ دلار آمریکا در هر بوشل بسته شد که این بالاترین قیمت سویا در ۳ هفته گذشته محسوب می شود .
عملکرد کنجاله سویا از این هم جالب تر بود به نحوی که دیروز قیمتهای فروش آتی ماه دسامبر شاهد ۳% افزایش بود و فراتر از ۷/۱% افزایش ارزش روغن سویا برای تحویل در آینده نزدیک رفت .
استحکام و افزایش قیمت کنجاله سویا جای تعجب داشت و شاید بخشی از دلیل این افزایش پیش بینی های میزان زیاد خرید و احتمالا بخش دیگر به این واقعیت ربط دارد که آمریکا باید میزان روغنکشی های خود را در حد معقولی نگه دارد .
اکنون که برداشت محصولات سویای آمریکا و فشارهای مربوط به آن به پایان رسیده از قرار معلوم بعضی از صندوقها قصد دارند که خریدهای طولانی مدت آتی خود را افزایش دهند . دلیل این کار صندوقها مشکلات احتمالی در خصوص محصولات سویای ۲۰۱۷ آمریکای جنوبی و همچنین افزایش میزان تقاضای جهانی برای سویا و محصولات سویا می باشد .

 


منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران