soy.jpg

بالاترین قیمت سویا در ۲۱ ماه گذشته در بازار بورس جهانی

چاپ

altقیمتهای فروش آتی سویا در بازار بورس شیکاگو دیروز به بالاترین قیمت در طی ۲۱ ماه گذشته رسید
قراردادهایی که مهلت تحویل آن در ماه جولای بود به قیمت

۱۰/۹ دلار به فروش رسید و در نهایت قیمتها در ۱۰/۸۴ دلار در ازای هر بوشل ساکن نشست . پس از اینکه USDA پیش بینی خود مبنی بر افزایش میزان صادرات و کاهش میزان ذخیره های سویای آمریکا اعلام کرد در ۵ قرارداد اول قیمتهای سویا در حدود ۵۲ تا ۵۷ سنت افزایش پیدا کرد . در طی ۲ هفته گذشته ما چندین بار اعلام کرده ایم که به دلیل خسارات وارده به محصولات سویای آمریکای جنوبی خریداران سویا برای تامین نیازهای خود به آمریکا رجوع خواهند کرد .
ما همچنین بارها به این نکته اشاره کرده ایم که هم اکنون در ماههای می تا اگوست سال ۲۰۱۶ میلادی باید در رابطه با میزان صادرات سویای آمریکا تجدید نظر کنیم و در آمارهای تجدید نظر شده ما برآورد کردیم که میزان صادرات سویای آمریکا در حدود ۱ تا ۲ میلیون تن افزایش خواهد داشت .
لازم به ذکر است که میزان موجودی ذخیره های سویا در ظرف ۳ سال گذشته مرتب افزایش پیدا کرد و لیکن اکنون ما شاهد کاهش شدید میزان موجودیهای سویا در سطح جهان خواهیم بود . شروع کشت و کار در آمریکا وضعیت بسیار مناسبی دارد حال باید منتظر ماند و دید که میزان تولید محصولات آمریکا تا چه حدی فراتر از میزان انتظارات خواهد رفت . نکته متغیری که باید به آن توجه داشت وضعیت آب و هوا می باشد .



منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران