chick.jpg

کاهش تولید سویا در آمریکای جنوبی و افزایش تولید در آمریکا

چاپ

altامسال میزان تولید سویای برزیل به ۹۶/۹ میلیون تن کاهش پیدا کرده است . میزان تولید سویای برزیل ۲/۱ میلیون تن کمتر از میزان تولید سال گذشته است
میزان تولید سویا در ماتوگراسو ۰/۹۵ میلیون تن کمتر از میزان

تولید سال گذشته است . در باهیا میزان کاهش ۰/۶ میلیون تن و در ایالات دیگر نیز کاهشهای تولید بسیار چشمگیر می باشد .
 موسسه CONAB در خصوص میزان تولید سویا هنوز به رقم ۹۶/۲ میلیون تن سال گذشته اعتماد دارد .
یعنی موسسه CONAB میزان تولید سویای آرژانتین را در سال گذشته ۹۶/۲ میلیون تن اعلام کرد و لیکن میزان تولید واقعی سویا در سال ۲۰۱۵ به ۹۷ میلیون تن رسید . در صورتی که برآورد CONAB در خصوص میزان تولید صحیح باشد باید انتظار داشته باشیم که میزان تولید امسال اندکی کمتر از میزان تولید سال گذشته باشد .
در ماههای ژوئن تا جولای کاهش شدید ذخیره های صادراتی سویای آرژانتین باعث شیفت خریدارها به سمت آمریکا می شود . ما در دنیای روغن در حال حاضر تخمین می زنیم  که میزان تولید سویای امسال برزیل ۹۸ میلیون تن باشد . ما پیش بینی می کنیم که میزان تولید سویای امسال برزیل در حدود ۲ میلیون تن پایین تر از آمارهای CONAB خواهد بود .
آب و هوای بسیار خشک در باهیا باعث شده که خسارتهای جبران ناپذیری به مزارع تولید دانه کرچک وارد شود . برداشت از ماه ژوئن آغاز می شود و ما تخمین می زنیم که میزان تولید در حدود ۴۲ هزار تن باشد . در تخمینهای گذشته میزان تولید ۷۶ هزار تن اعلام شده بود و میزان تولید سال گذشته نیز ۴۷ هزار تن بود . در طی ۱۲ ماه آینده برزیل مقدار بسیار کمی روغن کرچک صادر خواهد کرد .



منبع : Oilworld.biz/انجمن صنفی روغنکشی ایران