wheat.jpg

کاهش تولید جهانی کنجاله سویا

چاپ

altمیزان تخمین زده شده قبلی تولید جهانی کنجاله سویا در تجدید نظرهای ما کاهش پیدا کرد و دلیل این کاهش میزان تولید در تجدید نظر ما عدم تقاضای کافی می باشد
در ماههای آوریل تا سپتامبر سال ۲۰۱۶ به احتمال زیاد قیمتهای کنجاله های روغنی

کاهش پیدا خواهد کرد . به همین گونه که میزان تولید بیشتر از میزان تقاضا به پیش خواهد رفت . نتیجه این خواهد بود که میزان موجودی ذخیره ها بیشتر و روی هم انبار خواهد شد بخصوص کنجاله سویا در این انباشت بیشترین سهم را خواهد داشت .
به نقل از انجمن صنفی روغنکشی ایران آمارها بیانگر این واقعیت است که در ماههای اکتبر تا سپتامبر سال ۲۰۱۵/۱۶ میزان تولید جهانی ۱۲ گونه کنجاله های روغنی در ماههای آوریل تا سپتامبر به ۱۶۷/۲ میلیون تن برسد . در حال حاضر ما تخمین می زنیم که میزان تولید جهانی ۱۱ گونه کنجاله های روغنی ، به غیر از کنجاله سویا ۱/۳ میلیون تن نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند . انتظار می رود که میزان صادرات و مصرف جهانی ۱۲ گونه کنجاله های روغنی در این فصل افزایش چشمگیری پیدا کند .
بیشترین میزان رشد تقاضا برای کنجاله سویا خواهد بود . بیشترین میزان صادراتی که تا این تاریخ رخ داده است از طرف آرژانتین بوده (کنجاله سویا) . میزان صادرات کنجاله سویای آرژانتین در ماه ژانویه در حدود ۲/۹ میلیون تن و در ماه فوریه ۲/۶ میلیون تن و در ماه مارس ۲/۵ میلیون تن به ثبت رسیده است . این مقادیر در حدود ۷۰% بیشتر از میزان صادرات کنجاله سویای آرژانتین (در ماههای ژانویه تا مارس سال ۲۰۱۵) است .
در ۳ ماهه این فصل میزان صادرات کنجاله سویای برزیل نیز شاهد اندکی افزایش بوده و به همین ترتیب میزان روغنکشی های برزیل نیز اندکی افزایش داشته است . بر خلاف افزایشهای فوق الذکر میزان صادرات کنجاله های روغنی آمریکا و هندوستان به شدت کاهش پیدا کرده است .

 


منبع : Oilworld.biz