soy.jpg

افزایش ذخایر ذرت تحت تاثیر کاهش تقاضا

چاپ

altمیزان ذخیره های بسیار فراوان ذرت و پایین بودن ارزش واحد پول،صادرات بسیاری از کشورهای تولید کننده ذرت را فعلا پا بر جا نگه داشته است
(در نیمه اول فصل جهانی تولید ۲۰۱۵/۱۶) .به این ترتیب نگرانیهایی که در راستای کاهش میزان مصرف ذرت

برای تامین غذای دام وجود داشت خنثی شده است . با همه این احوال میزان تقاضای خارجی برای ذرت آمریکا در ماههای سپتامبر تا فوریه سال ۲۰۱۵/۱۶ با کاهش بسیار زیادی مواجه شده است و دلیل اصلی این کاهش تقاضا ارزش بالای واحد دلار است که به احتمال زیاد تداوم خواهد داشت و این باعث عدم رقابت پذیری ذرت آمریکا در بازار جهانی خواهد شد ( در طی ماههای آینده ) .
به نقل از انجمن صنفی روغنکشی ایران در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ صادرات ذرت آمریکا ۲۱% کمتر از میزان صادرات سال گذشته بود و به این ترتیب جمع کل میزان کاهش صادرات ذرت آمریکا از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ به ۴/۴ میلیون تن و به عبارت دیگر به ۲۱% رسید .
صادرات ذرت برزیل بر خلاف ذرت آمریکا بسیار پر رونق بود و در ماه فوریه به یک رکورد جدید رسید . دلیل این رونق پایین بودن ارزش واحد پول برزیل می باشد . به این ترتیب صادرات ذرت برزیل در ماههای سپتامبر تا فوریه سال ۲۰۱۵/۱۶ تقریبا به دو برابر افزایش یافت .
لازم به ذکر است که میزان صادرات ذرت برزیل در ۳ هفته اول ماه مارس نیز افزایش زیادی داشت . میزان این صادرات ۱/۸ میلیون تن بود در حالی که در مدت مشابه سال گذشته میزان این صادرات فقط ۰/۵ میلیون تن بود .

 


منبع : Oilworld.biz