soy.jpg

تولید کنجاله سویای هندوستان فقط برای مصرف داخلی

چاپ

altمیزان صادرات کنجاله سویای هندوستان تقریبا به صفر رسیده است .حتی وفادارترین مشتریهای خریدار کنجاله سویای هندوستان برای خرید به سمت و سوی کشورهای تولید کننده دیگر رفته اند زیرا قیمت های کنجاله سویای هندوستان بسیار گران و قابل رقابت نیست .
در ماه فوریه هندوستان فقط ۱ هزار تن کنجاله سویا را با کشتی صادر کرد و مقادیر ناچیزی نیز

به کشورهای همسایه صادر شد . بنابراین جمع کل میزان صادرات هندوستان از ماه اکتبر به حدود ۶۰ هزار تن رسید این در حدود ۱/۱۰ میزان صادرات هندوستان در سال گذشته می باشد .
به نقل از انجمن صنفی روغنکشی ایران با قیمتهای کنونی تولید کنندگان کنجاله سویای هندوستان فقط می تواند مشتریهای داخلی را جذب کنند . نتیجه کاهش بیشتر روغنکشی های هندوستان به این معنی خواهد بود که برای دومین سال پی در پی میزان موجودیهای انبار شده سویای هندوستان بسیار زیاد خواهد بود یعنی هندوستان در پایان سال ۲۰۱۵/۱۶ در حدود ۱ میلیون تن موجودی سویا خواهد داشت .
تفاوت قیمت فاحش بین قیمتهای داخلی و قیمتهای بازار جهانی به احتمال زیاد باعث خواهد شد که میزان واردات سویای هندوستان از آمریکا ، اوکراین ، پاراگوئه و اروگوئه در ماههای اکتبر تا مارس سال ۲۰۱۵/۱۶ به ۳۰ تا ۴۰ هزار تن افزایش پیدا کند. ما هنوز نمیدانیم که این میزان واردات فقط به مصارف خوراکی خواهد رسید و یا به مصرف روغنکشی اختصاص پیدا خواهد کرد .
میزان صادرات کنجاله کلزای هندوستان نیز کاهش پیدا کرده و در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ به ۱۰ هزار تن رسیده است . جمع کل میزان صادرات کنجاله کلزای هندوستان از ماه اکتبر با کاهش چشمگیری به ۴۵ هزار تن رسیده است . میزان تقاضا برای کنجاله کلزای هندوستان بسیار کاهش یافته است یعنی میزان خرید کره جنوبی ، تایلند ، بنگلادش و اندونزی از هندوستان بسیار کاهش پیدا کرده است .

منبع : Oilworld.biz