chick.jpg

آرژانتین بزرگترین صادر کننده روغن سویا

چاپ

altآرژانتین باز هم بزرگترین صادر کننده روغن سویا بود و با ۰/۴۲ میلیون تن صادرات ، نسبت افزایش میزان صادرات سال به سال این کشور در ماه ژانویه چشمگیر بود .
میزان صادرات روغن سویای برزیل کمتر از حدی بود که برای ماه فوریه انتظار می رفت و در جمع

به ۵۴ هزار تن رسید این مقدار فقط ۱/۲ از جمع صادرات سال گذشته است .به نقل از انجمن صنفی روغنکشی ایران تا این زمان از سال ۲۰۱۶ به نظر ما افزایش میزان تولید بیودیزل دلیل اصلی کاهش صادرات روغن سویا می باشد . در ماههای اکتبر تا فوریه سال ۲۰۱۵/۱۶ جمع کل صادرات ۴ کشور اصلی صادر کننده روغن سویا در حدود ۱/۱ میلیون تن و یا به عبارت دیگر ۴۲% نست به سال گذشته افزایش نشان می دهد .
میزان مقرر بیودیزل ترکیبی در سالهای آینده افزایش پیدا خواهد کرد . مجلس نمایندگان مصوبه ای را به تصویب رسانده که پیرو آن بیودیزل ترکیبی در اوایل سال ۲۰۱۷ ، ۸% افزایش خواهد داشت .
بنا به مصوبه جدید مقرر شده است که در سال ۲۰۱۸ ترکیب بیودیزل در دیزل استاندارد ۹% افزایش پیدا کند و این افزایش برای سال ۲۰۱۹ به بعد ۱۰% می باشد . با در نظر گرفتن میزان مصرف کنونی سوخت افزایش ۱% تولید نیاز به ۰/۵ میلیون تن بیودیزل بیشتر در سال دارد . این یک برنامه سوال برانگیز است ولی اگر تحقق پیدا کند میزان صادرات روغن سویای برزیل در سال ۲۰۱۹ به کمتر از۰/۶ میلیون تن کاهش خواهد یافت .

منبع : Oilworld.biz