chick.jpg

مشکلات استفاده از فناوری‌ نو در پرورش ماهی/ راندمان پایین تولید نسبت به چین

چاپ

باشگاه خبرنگارانalt

مدیرعامل آبزیان کشور بیان کرد: بخش آبزی‌پروری کمترین بهره را مکانیزاسیون کشاورزی برده به گونه‌ای که استفاده از فناوری و دانش نو این بخش را با مشکلاتی مواجه کرده است
ارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه آبزیان کشور در خصوص پرورش ماهی کپور در مقایسه با چین اظهار داشت: افزایش بهره‌وری و راندمان تولید در مقایسه

با چین بسیار پایین است از طرفی برداشت 35 تنی چین در مقایسه با پنج الی 6 تن برداشت کشور است حال باید مشکلات ساختاری پرورش ماهی را برطرف کنیم.
وی افزود: بخش آبزی‌پروری کمترین بهره را از مکانیزاسیون کشاورزی برده به گونه‌ای که استفاده از فناوری و دانش نو همواره یکی از چالش‌های این بخش است که قطعا با برطرف کردن آن می‌توانیم به راندمان تولید چین و کشورهای دیگر دست یابیم.

قاسمی در خصوص میزان تولید آبزی‌پروری در کشور بیان کرد: مجموع تولید آبزی‌پروری بین 300 الی 320 هزار تن است که به روایت شیلات 400 هزار تن، اما با توجه به منطقه خشک و نیمه خشک کشور و دانش امروز می‌توانیم برداشت سالیانه 3 میلیون تنی را داشته باشیم که عدم سرمایه‌گذاری دولت منجر به توان 10 درصدی تولید کشور شده است.
مدیرعامل آبزیان در خصوص میزان میگوی پرورشی در سال خاطرنشان کرد: مجموع تولید میگوی پرورشی 16 هزار تن و به روایت شیلات 21 هزار تن است در حالی که توان سالیانه تولید میگو در کشور 300 هزار تن است.