corn.jpg

90 درصد واکسن‌های دام و طیور مؤسسه رازی درآمدزا هستند

چاپ

خبرگزاری ایاناalt
اعضای کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی واقع در استان البرز بازدید کردند.
در این بازدید که با هدف بررسی مشکلات و تلاش برای توسعه مؤسسه صورت گرفت، از بخش جانوران سمی و تهیه پادزهر، پروژه تصفیه سرم و فرمولاسیون سرم‌های درمانی

به مساحت یک‌هزار و 612 مترمربع، بخش تحقیق و تولید واکسن‌های ویروسی پزشکی (سرخک، سرخجه، اوریون، ام‌ام‌آر و فلج اطفال) بازدید شد.

در این بازدید، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با تقدیر از کمک 20 میلیارد تومانی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم شورای اسلامی در اجرای پروژه تصفیه سرم و فرمولاسیون سرم‌های درمانی گفت: تولیدات این مؤسسه همگی در داخل تولید می‌شوند و هیچ محصول وارداتی نداریم.
حمید کهرام با اشاره به اینکه ساختمان و تجهیزات مؤسسه قدیمی هستند و از سال‌های دور به ما رسیده و تاکنون به‌خوبی از آنها نگهداری شده است، افزود: بدون شک اگر تا چند سال آینده مؤسسه رازی نوسازی نشود، تولید واکسن متوقف خواهد شد و یک فاجعه رخ می‌دهد.

وی با اعلام اینکه 90 درصد واکسن‌های دام و طیور تولیدشده در مؤسسه "به‌شدت" درآمدزا هستند، از خصوصی‌سازی برخی از این واکسن‌ها برای تولید و درآمد بیشتر خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از پنج‌هزار دز صادرات  در سرم‌های درمانی داریم.
رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی خواستار کمک کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات و رفع موانع توسعه این مؤسسه شد.

گفتنی است، این بازدید با حضور حسینعلی شهریاری، مسعود پزشکیان، محمدجواد نظری‌مهر، عبدالرحمن رستمیان، حسن تأمینی، رسول خضری، محمدحسین قربانی، حمیدرضا عزیزی، سلیمان عباسی، احمد آریایی‌نژاد، عابد فتاحی، حلیمه عالی، شهلا میرگلوبیات از اعضای کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی با دو ساعت تأخیر نسبت به زمان مقرر صورت گرفت!