soy.jpg

رئیس اتحادیه دامداران: نیازی به واردات گوشت قرمز از خارج نداریم

چاپ

خبرگزاری نسیمalt
سلطانی افزود: چرا به جای استفاده از گوشت بوفالو، از گوشت‌های داخلی ماده، در تولید سوسیس و کالباس استفاده نمی‌کنیم؛آیا حتما باید وارد کنیم؟/دولت علوفه دام را تأمین کند، ما گوشت کشور را تضمین می‌کنیم
سلطانی سروستانی، رئیس اتحادیه دامداران در رابطه با موضوع "واردات گوشت بوفالو" بیان داشت: ما نه تنها با واردات این نوع گوشت بلکه در کل با واردات هرگونه گوشت دام دیگر نیز مخالف هستیم.

وی با بیان این مطلب که در داخل کشور امکان تأمین تمامی گوشت مورد نظر وجود دارد گفت: ما در مورد نوع گوشت وارداتی و سلامتی آن نظری نداریم زیرا سازمان پزشکی کشور باید در این مورد پاسخگو باشد.
 وی افزود:در حال حاضر آن چیزی که برایمان سؤال است این است که چرا وقتی می‌توانیم تمامی گوشت مورد نیاز خودمان را تأمین کنیم باید از کشورهای دیگر واردات انجام دهیم.

سلطانی در ادامه به نسیم تأکید کرد: سال گذشته 690 هزار رأس گوسفند با مجوز به کشورهای دیگر صادر شده است، گوساله‌ها نیز به صورت قاچاق به ترکیه فرستاده شده است، در چنین وضعیتی دیگر دلیلی برای واردات گوشت وجود ندارد.
وی اظهار داشت: گوشت‌های داخلی نیز درجه بندی دارد، اما به جرأت می‌گویم که بدترین نوع گوشت ما نیز با گوشت‌های وارداتی رقابت می‌کند، به طور مثال می‌توانیم گوشت‌های ماده را به سمت تولید سوسیس و کالباس سوق دهیم.

وی در ادامه به دولت توصیه کرد: به جای واردات گوشت، علوفه دام را تأمین کنید، در این صورت ما تضمین می‌کنیم که نه تنها واحدهای خالی را پر کرده و اشتغال ایجاد می‌کنیم، بلکه تمامی گوشت مورد نیاز کشور را نیز بدون کم و کاستی تأمین خواهیم کرد.