wheat.jpg

خرید تضمینی شیرخام به 130 هزار تن رسید/ ارزش شیر 200 میلیارد تومان

چاپ

خبرگزاری فارسalt
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با بیان اینکه خرید تضمینی شیر‌خام به 130 هزار تن رسیده، گفت: بخشی از وجه خرید به صورت نقد و بخشی هم به صورت علوفه به دامداران پرداخت شده است.
سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: از ابتدای شروع خرید تضمینی شیر‌خام تاکنون 130 هزار تن شیرخام از تولید‌کنندگان خریداری شده است.وی با بیان اینکه حدود 10 هزار تن شیر خشک از شیرخام‌

خریداری شده استحصال شده است، افزود: قرار بود شیرخشک از طریق مزایده و به شرط ضمانت به دو شرکت برای صادرات واگذار شود که ظاهرا این دو شرکت نتوانستند، ضمانت لازم برای صادرات این محصول را فراهم کنند.

سلطانی تصریح کرد: بنابراین مسئولیت صادرات شیر خشک استحصالی از طریق خرید شیر خام تضمینی به اتحادیه دامداران واگذار شده است.
 رئیس اتحادیه مرکزی دامداران بیان داشت: اتحادیه دامداران که نماینده تولید‌کننده شیرخام است، رایزنی‌هایی را با برخی از کشورها برای صادرات این محصول انجام داده است و حتی مقادیری از شیرخشک تولیدی به ترکمنستان ارسال شده و آنها تقاضای خود را برای خرید اعلام کرده‌اند.
سلطانی افزود: کشورهای روسیه، پاکستان، تاجیکستان از جمله خریداران شیر خشک تولیدی ایران هستند.
وی بیان داشت: ارزش شیرخام خریداری شده از دامداران به صورت تضمینی 200 میلیارد تومان است که بخشی از آن به صورت وجه نقد و الباقی هم به صورت علوفه در اختیار تولید‌کنندگان قرار گرفته است.

براساس این گزارش: پس از عدم تمکین صنایع لبنی نسبت به خرید شیرخام از دامداران با قیمت 1440 تومان مصوب، دولت برای حمایت از تولید‌کنندگان شیر خام طرح خرید تضمینی این محصول  را به اجرا درآورد.
این گزارش می‌افزاید: طرح خرید تضمینی شیر خام از حدود 5 ماه گذشته در 7 استان کشور از جمله اصفهان، تهران و قم به اجرا در آمد که طی آن شیرخام مازاد بر نیاز صنایع با بار میکروبی زیر 100 هزار و چربی 3.2 از تولیدی‌کنندگان برای تبدیل به پودر شیرخشک با قیمت 1440 تومان خریداری می‌شود.