soy.jpg

زنجیره های تولید طیور در آذربایجان غربی تقویت شود

چاپ

خبرگزاری مهرalt

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره های تولید بخش طیور به عنوان تنها راه نجات این صنعت از رکود تاکید کرد
سید فضل الله قریشی با اشاره به اینکه براثر اجرای نظام هدفمند کردن یارانه ها و افزایش قیمت نهاده، قیمت تمام شده تولید طیور افزایش قابل ملاحظه ای

یافته است، افزود: در این راستا ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره های تولید بخش طیور به عنوان تنها راه نجات این صنعت از رکود محسوب می شود.
وی با بیان اینکه اتخاذ سیاستهای حمایتی برای تولید کنندگان طیور در کشور ضروری است، اظهار داشت: همچنین برای جلوگیری از ذخیره بیش از حد تولیدات در بخش طیور و تبعات منفی آن برای این صنعت، باید نسبت به صادرات محصولات تولید شده اقدام شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به مزیت صادراتی استان، رفع موانع صادراتی را برای تقویت این صنعت مهم دانست و اعلام کرد: ارائه مشوق و جوایز صادراتی در بخش طیور و تخصیص تسهیلات و سرمایه در گردش با نرخ بهره پایین توسط بانکهای عامل از مطالبات فعالان این بخش محسوب می شود.

لزوم مدیریت و نظارت دقیق بر روند صدور مجوزهای راه اندازی مرغداری در آذربایجان غربی

قریشی مدیریت صدور مجوز راه اندازی واحد پرورش مرغ را نیز برای پویا نگه داشتن واحدهای فعال مهم ارزیابی و عنوان کرد: صدور بی رویه مجوز ها تبدیل به معضلی برای این بخش شده ایجاد، توسعه و تقویت زنجیره های تولید بخش طیور راه نجاتی برای این صنعت است.
زنجیره تولید گوشت مرغ متشکل از ۵ بخش اصلی شامل مزارع پرورشی لاین، مرغ گوشتی، اجداد و مادر گوشتی و کارخانجات جوجه کشی است،هم اکنون ۶ کارخانه جوجه کشی با ظرفیت سالانه بیش از ۸۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی، ۶۳۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۲ میلیون قطعه در دوره و ۲۱ واحد کارخانه خوراک دام و طیور به ظرفیت اسمی ۸۶۹ هزار تن در آذربایجان غربی فعال هستند.