hen.jpg

عدم تامین به موقع به گرانی مرغ دامن زد

چاپ

خبرگزاری ایسناalt

 معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: عدم تامین به موقع گوشت مرغ تازه، با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی سال، گرانی مرغ را دامن زد، نه گران‌فروشی.
مجتبی فراهانی گفت: طرح پایش بازار کالا و خدمات ویژه ایام عید نوروز با مشارکت 3000 نفر نیروی بازرس و حدود 22 هزار نفر نیروی بازرس افتخاری از نیمه اسفند ماه آغاز شده و بازرسان، بازار را تا پانزدهم فروردین رصد و کنترل می‌کنند.

به گفته وی در بحث مواد پروتئینی حدود 34 هزار مورد بازرسی داشتیم که 1550 مورد پرونده تخلفاتی تشکیل شد و در خصوص کالاهای لبنی نیز 22 هزار مورد بازرسی داشتیم که حدود 700 پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

انجام 560 هزار بازرسی تا روز نهم فروردین ماه

فراهانی اظهار کرد: تا روز نهم فروردین حدود 560 هزار بازرسی در کل کشور داشتیم که بیشترین بازرسی در خصوص کالا و خدمات پر مصرف انجام شد که در این میان مواد پروتئینی، بلیط‌های هواپیما، قطار، اتوبوس و خشکبار و دیگر کالاهای پرمصرف از جمله مواردی بودند که بازرسان ما نظارت بیشتری را روی آن انجام می دهند.
معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: موضوع مهم این است که بازرسی سازمان حمایت و دیگر سازمان‌های مربوطه زمانی اثربخش است که کمبود تصنعی وجود نداشته باشد؛ به عنوان مثال موضوع مهم در بحث گوشت مرغ در روزهای پایانی سال ضرورت افزایش عرضه گوشت مرغ بود و با توجه به این که متولی این حوزه با دستگاه دیگری است و بازرسی آن به عهده ما و دیگر سازمان‌های مربوطه است، بیشترین نیروی خود را صرف بازرسی در این بخش کردیم.
وی در عین حال تاکید کرد: بازرسی کالا زمانی اثربخش است که عرضه کالا، حمل به موقع و مدیریت حمل وجود داشته باشد و همه سازمان‌ها وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وجود بیش از 2000 پرونده تخلفات در حوزه میوه و سبزیجات

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه 2380 مورد پرونده تخلفاتی در حوزه میوه و سبزیجات داشتیم و 62 هزار و 250 مورد بازرسی صورت گرفت، گفت: در بخش شیرینی، آجیل و خشکبار 2150 پرونده تخلفاتی تشکیل شد.
فراهانی با بیان اینکه در بخش پوشاک، البسه، کیف و کفش حدود 7950 پرونده تخلفاتی تشکیل شد، افزود: در بخش حمل و نقل برون‌شهری، دفاتر فروش بلیط هواپیما، ریلی و اتوبوس‌های بین شهری با توجه به این که مسوولیت‌های آن به عهده سازمان های دیگری است ولی در گشت‌های مشترکی که داشتیم حدود 9700 مورد بازرسی صورت گرفت که 227 مورد پرونده تخلفاتی تشکیل شد و این بازرسی به ویژه در شهرهای بزرگ و شهرهای سیاحتی و زیارتی که مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند، بیشتر بود.

وی اضافه کرد: در گشت‌های مشترکی که با سازمان های مربوطه از اقامتگاه‌های سیاحتی و رستوران‌های بین شهری و غذاخوری‌ها صورت گرفت حدود 572 مورد پرونده تخلفاتی تشکیل شد که در این بخش 12 هزار مورد بازرسی داشتیم.
به گفته معاون سازمان حمایت و تولیدکنندگان تعداد پرونده های تخلفاتی در حوزه تعمیرات خودرو، تعویض روغن و خدمات عمومی 4150 مورد بوده است.