chick.jpg

توزیع 9 هزار تن مرغ سرد طی سه هفته اخیر/ محدودیتی برای عرضه گوشت مرغ منجمد وجود ندارد

چاپ

خبرگزاری ایرناalt
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه دولت محدودیتی برای عرضه مرغ منجمد ندارد، گفت: برای تنظیم بازار گوشت مرغ طی سه هفته اخیر بیش از 9 هزار تن مرغ منجمد در بین میادین میوه وتره بار توزیع شده است.
 حسن رکنی در حاشیه مراسم دیدار با هیات آفریقای جنوبی، در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: ما در زمینه مواد پروتئینی در بحث انتهایی سال با افزایش تقاضا مواجه می شویم که یکی از این محصولات پروتئینی گوشت مرغ است.

به گفته وی، تقریبا میانگین مصرف ایران دو برابر متوسط مصرف جهانی است به طوری که میانگین مصرف گشت مرغ در دنیا 12.5 کیلوگرم است اما در ایران این میزان برای هر نفر 25 کیلوگرم برآورده شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تولید گوشت مرغ در کشور از شرایط خوبی برخوردار است به نحوی که سالانه بیش از 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود.
معاون وزیر جهادکشاورزی افزود: تولید گوشت مرغ به شکل خطی انجام می شود که از ابتدای سال با استمرار تولید مواجه هسیتم و در برخی از ماههای سال نیز به دلیل افزایش تقاضا با روند روبه رشد تولید نیز مواجه هستیم.

وی با بیان آنکه در 3 هفته مصرف محصولات پروتئینی بخصوص گوشت مرغ افزایش یافت، ادامه داد: به منظور تامین نیاز مصرف کنندگان در سراسر کشور پیش بینی شده از مرغ های منجمد موجود در شرکت پشتیبانی امور دام توزیع کنیم که این اقدام در تمام استان های کشور صورت گرفته است.
رکنی اضافه کرد: توزیع مرغ منجمد از طریق میدان بهمن تهران و تمام میادین میوه وتره بار و غرفه های عرضه کننده محصولات پروتئینی شهر تهران و همچنین تعاونی های بزرگ استان ها ادامه دارد.
به گفته وی، این معاونت آمادگی دارد مرغ منجمد را به دانشگاه ها و بیمارستان ها که نیاز به پروتئین بالایی دارند، بدون سقف ومحدودیت عرضه نماید.