corn.jpg

ذرتکاران اندیمشک در انتظار طلب 160 میلیارد ریالی

چاپ

خبرگزاری ایرناalt
کشاورزان ذرتکار اندیمشکی با گذشت سه ماه از فروش محصول خود به سازمان تعاون روستایی، همچنان در انتظار طلب 160 میلیارد ریالی خود هستند.
65 هزار تن محصول ذرت دانه ای کشاورزان اندیمشکی به ارزش 460 میلیارد ریال درسال زراعی جاری، با نرخ تضمینی به سازمان تعاون روستایی فروخته شد که تاکنون تنها 300 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

جمعی از کشاورزان اندیمشکی از خلف وعده سازمان تعاون روستایی و پرداخت نشدن مطالبات خود انتقاد کردند
به گفته این کشاورزان وعده مسوولان سازمان تعاون روستایی برای پرداخت کامل طلب ذرتکاران تاکنون محقق نشده است.
یکی از این کشاورزان گفت:کشاورزان ذرتکار در آستانه شب عید نوروز با مشکل حاد مالی روبه رو هستند.
جعفر فرامهر افزود:تعداد زیادی از کشاورزان بابت کود و سم و وام بانکی بدهکار بوده و توان پرداخت بدهی خود را ندارند.

ناصر ساکی دیگر کشاورز ذرتکار اندیمشکی نیز که 40 تن محصول ذرت دانه ای را به قیمت 260 میلیون ریال به تعاون روستایی فروخته، گفت: کشاورزان ذرتکار در حالی محصول خود را با نرخ تضمینی به مراکز خرید تحویل دادند که با گذشت چند ماه همچنان چشم انتظار طلب خود هستند و کسی در این رابطه پاسخگو نیست.
علی شاه سبزوارپور نیز به پرداخت نشدن هزینه خرید 25 تن محصول ذرت خود اعتراض کرد و گفت: هزینه چهار هکتار زمین اجاره ای کشاورزی را پرداخت نکرده ام و در تامین نیاز خود دچار مشکل شده ام.
یکی دیگر از کشاورزان نیز از پرداخت نشدن طلب 940 میلیون ریالی خود خبر داد و گفت:کشاورزان هنوز هم چشم انتظار توجه جدی مسوولان کشور و استان نسبت به این موضوع هستند.

حمیدرضا گودرزی فرماندار اندیمشک در این باره گفت:در تماس تلفنی با استاندار و معاون وی، مشکل کشاورزان ذرتکار پیگیری شده اما تاکنون در باره این پرداخت و مطالبات کشاورزان زمانی مشخص نشده است .
محمدجعفر آفرین سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک نیز گفت: از 460 میلیارد ریال طلب ذرت کاران اندیمشکی تاکنون 300 میلیارد ریال در مراحل مختلف پرداخت شده است.

وی افزود:حدود 160 میلیارد ریال از طلب کشاورزان باقی مانده که برای پرداخت آن در حال پیگیری هستیم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.
کشاورزان ذرتکار اندیمشکی در یک ماه گذشته چند بار برای دریافت طلب خود به فرمانداری و سازمان تعاون روستایی مراجعه کرده اند اما به نتیجه قطعی نرسیده اند.
65 هزار تن محصول ذرت دانه ای کشاورزان اندیمشکی در سال زراعی جاری با نرخ تضمینی توسط مراکز خرید سازمان تعاون روستایی خریداری شد.
به منظور جلوگیری از نفوذ افراد سودجو در بازار ، محصول ذرت دانه ای کشاورزان امسال با نرخ تضمینی خریداری شد.
از 56 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان سالانه 600 هزار تن محصول برداشت می شود.