soy.jpg

کاهش تولید سبب افزایش قیمت مرغ در خراسان رضوی شد / مرغداران در آستانه ورشکستگی

چاپ

خبرگزاری فارسalt
دبیر انجمن مرغداران خراسان رضوی با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در این استان، گفت: کاهش تولید سبب افزایش قیمت مرغ در این استان شده است.
سعید سلطان‌محمدی در مشهد اظهار داشت: مرغداران خراسان رضوی به علت نبود حمایت‌های لازم و بالا رفتن هزینه‌ها در آستانه ورشکستگی قرار دارند و همین امر سبب شده با کاهش تولید در این بخش مواجه شویم.وی با بیان اینکه 2 هزار و 169 مرغدار در این استان فعالیت می‌کنند، افزود: ذخایر استراتژیکی این استان باید 10 هزار تن باشد اما در حال حاضر 20 هزار تن است.

دبیر انجمن مرغداران خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون مرغ گرم گوشتی با نرخ 6 هزار و 350 تومان و مرغ منجمد با قیمت 5 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.
سلطان‌محمدی تصریح کرد: در ماه گذشته قیمت مرغ گرم گوشتی 5 هزار و 800 تومان بود و افزایش نرخ آن در ماه جاری ناشی از کاهش تولید و پایین بودن تقاضاست.

وی بیان کرد: در چند ماه قبل نیز مرغ‌ها با قیمت 4 هزار و 500 و مبلغ 3 هزار و 200 تومان عرضه می‌شد زیرا میزان تولید بالا بود و تقاضای مصرف‌کننده نیز افزایش یافته بود.
دبیر انجمن مرغداران خراسان رضوی یادآور شد: عرضه مرغ با قیمت پایین به نفع مصرف‌کننده و به ضرر تولیدکننده است و در درازمدت اگر تولیدکننده متضرر شود، نوسانات بازار قابل کنترل نیست و مصرف‌کننده هم ضربه می‌خورد.
به گفته وی استان خراسان رضوی سالانه به طور میانگین 140 هزار تن گوشت و مرغ تولید می‌کند که میزان مازاد آن به سایر شهرها و استان‌های کشور صادر می‌شود.