chick.jpg

ایران به واردات گوشت قرمز از روسیه نیاز ندارد

چاپ

خبرگزاری تسنیمalt
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران با بیان این که ایران مایل به واردات گوشت از روسیه نیست گفت: صادرات گوشت و دام به عراق در ایام اربعین تاثیری بر حجم و قیمت گوشت داخلی نداشت.
علیرضا ملکی در رابطه با صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی روسیه مبنی بر برنامه صادرات گوشت به ایران در حالی که زمانی روسیه خواستار مواد غذایی ایران بود، اظهار کرد: ایران نیازی به گوشت روسیه یا هر کشور دیگری ندارد.وی ادامه داد: عرضه داخلی گوشت به میزان مناسب وجود دارد که در کنار آن شاهد کاهش قیمت گوشت در کشور بوده‌ایم اما از روز شنبه هفته جاری قیمت دام زنده به دلیل قربانی کردن در پی ورود زائر به کشور، افزایش یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران با اشاره به این که قیمت دام زنده به صورت تک فروشی کیلویی 12هزار تومان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر کیلو گوشت شقه بدون دنبه عرضه به مشتری 26 هزار و 500 تومان تا 27 هزار تومان قیمت دارد.
وی در رابطه با گوشت روسیه افزود: گوشت روسیه به لحاظ کیفیت و کالری با گوشت ایران قابل رقابت نیست، از این رو قیمت گوشت آن‌ها ارزان‌تر از گوشت ایران است.

ملکی یادآور شد: در گذشته دام ارمنستان در منطقه اردبیل ذبح و وارد کشور می‌شد که شرکت‌های بسته‌بندی گوشت به شدت از این گوشت به دلیل ارزان‌تر بودن از گوشت داخلی استقبال می‌کردند.
این فعال صنفی با اشاره به این که گوشت ارمنستان که در شرکت‌های بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گرفت کیلویی 21 هزار تومان قیمت داشت، بیان کرد: در ایام اربعین مقدار اندکی گوشت و دام به امارات و عراق صادر شد که البته بر قیمت و حجم عرضه گوشت در داخل کشور تاثیرگذار نبود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر این که ایام 28 و 30 صفر در پیش است آیا حجم عرضه و تقاضا و قیمت دستخوش تغییر خواهد شد، گفت: ایام 28 و 30 صفر نگرانی به همراه ندارد و تنها مسئله‌ای که می‌تواند اندکی بر روند عرضه و تقاضا و قیمت تاثیرگذار باشد بارش‌های احتمالی در مسیر جابجایی دام خواهد بود زیرا بارش روند حرکت وسایل نقلیه‌ را دستخوش تغییر می‌کند.