wheat.jpg

آغاز صادرات مرغ به روسیه نیاز به اقدامات سازمان دامپزشکی دارد

چاپ

خبرگزاری تسنیمalt
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی از رایزنی ایران و روسیه برای صادرات مرغ به این کشور خبر داد و گفت: نرخ مرغ زنده نسبت به یک ماه گذشته افزایش و به ٣٩٠٠تا ٤٢٠٠ تومان رسیده است.
همایون دارابی در مورد وضعیت تولید مرغ با اشاره به اینکه همچنان مازاد نیاز داخل مرغ تولید می شود، اظهار داشت: با توجه به مازاد تولید به دنبال مدیریت تولید هستیم تا متناسب با نیاز داخل، صادرات انجام شود.وی ادامه داد:در حال حاضر همچنان شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد را خریداری و ذخیره سازی می کند تا بازار دچار مشکل افزایش عرضه نسبت به تقاضا نشود.

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به قیمت ٣٩٠٠ تا٤٢٠٠ تومانی مرغ زنده خاطر نشان کرد:قیمت فعلی مرغ نسبت به یک ماه گذشته که تا ٣٤٠٠تومان سقوط کرده بود افزایش یافته و نرخ آن در حال حاضر مناسب است ولی با توجه به مازاد تولید و نیاز حمایت از تولید،لازم است نرخ ها اندکی افزایش پیدا کند.
به گفته وی،قیمت فعلی مرغ با توجه به نرخ جوجه و ذرت سویا مناسب است و از لحاظ حجم،  قیمت و رقابت در عرضه نهاده نیز مشکلی وجود ندارد.

دارابی در واکنش به این سؤال که آیا رایزنی برای صادرات مرغ به کشور روسیه انجام شده است،گفت: فعلاً صادرات مرغ به کشور عراق و افغانستان انجام می شود ولی در تلاشیم به بازار روسیه نیز وارد شویم، البته در حال حاضر نیز رایزنی هایی انجام شده است.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان اعلام کرد: باید اقداماتی از سوی سازمان دامپزشکی ایران و روسیه انجام شود و سپس صادرات مرغ به این کشور نیز آغاز خواهد شد.