hen.jpg

کاهش نگران کننده تولید طلای سفید در کشور

چاپ

خبرگزاری خانه ملتalt

 عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص خرید تضمینی پنبه از کشاورزان گفت: در حال حاضر شاهد کاهش تولید پنبه توسط کشاورزان هستیم که با توجه به نقش مهم پنبه در صادرات کشور، این مساله منجر به آسیب کلان اقتصادی شده است.
سیدهاشم بنی هاشمی چهارم گفت: پنبه از جمله محصولات کشاورزی است که پتانسیل قوی تولید آن در کشور ما وجود دارد و به دلیل عدم حمایت دولت، تولید این محصول نسبت به گذشته کاهش یافته است.

 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این در حالی است که اگر دولت و مسئولان مربوطه از کشاورزان پنبه کارحمایت لازم را به عمل آورند، تولید و اشتغال زایی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر تولید پنبه در بخش شمالی استان خراسان رضوی و نیز گنبد و گلستان صورت می گیرد و در صورت توجه بیشتر به این محصول مهم نه تنها می توان مانع واردات این محصول شد بلکه صادرات نیز صورت خواهد گرفت.
این نماینده مردم در مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: بهترین راهکار موجود جهت حمایت پنبه کاران، خرید تضمینی پنبه توسط دولت است

بنی هاشمی چهارم بیان کرد: لازم به ذکر است که در برخی کشورها مانند ترکمنستان کاشت پنبه با مرغوبیت بالا و نیز در رنگ های مختلف صورت می گیرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: امید است با حمایت های دولت و مسئولان مربوطه از حالت واردکننده به صادرکننده محصولات کشاورزی از جمله پنبه تبدیل شویم.