soy.jpg

بررسی ۷ درخواست دامداران در هیأت دولت/ ارائه مستندات به معاون رئیس‌جمهور

چاپ

خبرگزاری فارسalt
رئیس هیأت مدیره انجمن صفنی گاوداران با اشاره به اینکه در سفر هیأت دولت به زنجان درخواست‌های دامداران بررسی می‌شود، گفت: در جلسه‌ای مطالبات دامداران با مستندات ضمیمه پرونده شده و در اختیار آقای نوبخت برای بررسی قرار گرفته است.
سید احمد مقدسی رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران با اشاره به جلسه دامداران با نمایندگان معاونت راهبردی ریاست جمهوری، گفت:  این جلسه با حضور معاونین و مشاوران آقای نوبخت معاون برنامه‌ریزی و معاونت راهبردی رئیس جمهور، یکی از معاونین وزیر جهاد کشاورزی ، 2 تن از نمایندگان مجلس و 12 نفر از نمایندگان دامداران برگزار شد.

وی با بیان اینکه نمایندگان دامداران در این جلسه 4 ساعته 7 مطالبه را مطرح و صورت جلسه کردند، گفت: اولین خواسته نمایندگان دامداران اجرای مصوبه دولت مبنی بر خرید شیر با قیمت 1440 تومان از دامداران توسط کارخانجات و پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شیر از ابتدای تیر تا پایان مهرماه سال جاری است.

رئیس هیأت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران بیان داشت: همچنین دامداران خواستار شدند تا مصوبه 1440 تومانی ستاد تنظیم بازار برای خرید شیر از دامداران از اول آبان ماه سال جاری اجرایی شود تا دولت دیگر به دامداران یارانه نپردازد و برای این کار باید دولت مابه‌التفاوت قیمت را به مردم یا کارخانجات پرداخت کند و یا مجوز افزایش قیمت محصولات تولیدی صنایع لبنی را صادر کند.
مقدسی گفت: درخواست پرداخت 5 ماه علوفه معوق تیرماه لغایت آذر 92، پرداخت کسری یارانه اسفندماه سال 92، اجرای مصوبه هیات دولت مبنی بر تخصیص یارانه (300 میلیارد تومانی) سه ماهه اول سال 93 از دیگر مطالبات مطرح شده دامداران در این جلسه بود.

وی افزود: در 13 ماه اخیر به دلیل بحران صنعت دامپروری،بازپرداخت وام بیشتر دامداران عقب افتاده و به همین دلیل تولید‌کنندگان شیر خام درخواست استمهال وام‌ها را مطرح کنند.
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه صنعت دامداران کشور با مشکلات عظیمی دست و پنجه نرم می‌کنند و با این مشکلات بیم به خطر افتادن تولید و امنیت غذایی وجود دارد،  تصریح کرد: آخرین و هفتمین خواسته دامداران اجرایی شدن مطالبات مذکور تا ابتدای آبان ماه 93 بود.

مقدسی گفت: تمامی این مطالبات با مستندات موجود ضمیمه پرونده شده و در اختیار آقای نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای بررسی قرار گرفته و آقای نوبخت این پرونده را در سفر استانی هیئت دولت به زنجان به همراه برده‌اند، تا در آنجا مطرح و مورد بررسی قرار دهند.
وی افزود: دولت فعلی با شعار پایبندی به تعهدات دولت قبل سرکار آمد و ما امیدواریم که این دولت تعهدات قبلی و فعلی را اجرایی کند.