hen.jpg

صادرات 300 هزار تنی شیر و محصولات لبنی به کشورهای همسایه

چاپ

خبرگزاری خانه ملتalt

 عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر توان صادرات محصولات لبنی به روسیه ،گفت: برای افزایش صادرات محصولات لبنی به روسیه، نیازمند مدیریت صحیح و کیفی سازی محصولات هستیم و افزایش توان برای توسعه تولیدات، باید در دستور کار قرار گیرد.
محمدتقی توکلی در رابطه با موارد مطرح شده مبنی بر احتمال صادرات محصولات لبنی به روسیه، گفت: کل تولید شیر در کشور حدود 7 میلیون تن در سال و میزان مصرف محصولات لبنی نیز حدود 6 میلیون و 700 هزار تن است که مازاد تولید به کشورهای همسایه صادر می شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: بطور حتم با افزایش قیمت شیر در کشور، شاهد کاهش مصرف خواهیم بود و مازاد تولید را می توان به صورت محصولات فراوری شده به سایر کشورها از جمله روسیه صادر کرد.
وی با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در روسیه و تاثیر آن بر افزایش صادرات به این کشور گفت: برخی محصولات مانند صیفی جات، امکان صادرات را دارد، هرچند که اکنون با مشکل کم آبی مواجه هستیم، اما به هر حال می توان با توسعه کشت های گلخانه ای، از این ظرفیت ها بهره برد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر امکان صادرات محصولاتی از قبیل مرغ، تخم مرغ و صیفی جات به دلیل مازاد تولید در کشور، تصریح کرد: البته این مهم درصورتی تحقق می یابد که تولیدکنندگان، کیفیت را افزایش دهند تا محصولات ایرانی مورد استقبال بازار روسیه قرار گیرند.
وی ادامه داد: روسیه سالانه 40 میلیارد دلار واردات دارد، در صورتی که کل مبادلات تجاری با ایران حدود 2 میلیارد دلار بوده و ظرفیت های فراوانی برای رونق صادرات به این کشور وجود دارد و رفت و آمدهای اخیر نیز بطور حتم نتیجه مثبتی خواهد داشت.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس افزود: بطور حتم برای افزایش صادرات به روسیه، نیازمند مدیریت صحیح و کیفی سازی محصولات هستیم و افزایش توان برای توسعه تولیدات، باید در دستورکار قرار گیرد.