chick.jpg

تولید غلات ایران یک میلیون تن کم شد/ ایران ۱۳ میلیون تن گندم تولید کرد

چاپ

خبرگزاری تسنیمalt
فائو از کاهش یک میلیون تنی تولید غلات ایران در سال زراعی ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد تولید گندم ایران در این سال به ۱۳ میلیون تن رسید.
فائو در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های چشم انداز غذایی کل تولید غلات ایران در سال 2014 را 19.3 میلیون تن اعلام کرد.تولید غلات ایران در سال زراعی 2014 که اول مهر به پایان رسیده با کاهش یک میلیون تنی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است . در سال زراعی 2013 بالغ بر 20.3 میلیون تن غلات در ایران تولید شده بود.

بر اساس این گزارش، ایران امسال 13 میلیون تن گندم تولید کرده است. تولید گندم ایران در این سال نسبت به سال قبل یک میلیون تن کاهش داشته است.
تولید برنج ایران نیز امسال 100 هزار تن افزایش یافته و از 1.8 میلیون تن در سال گذشته به 1.9 میلیون تن طی امسال رسیده است.
این گزارش همچنین از عدم تغییر میزان تولید جو ایران در سال زراعی 2014 خبر داده و اعلام کرده است ایران در این سال همچون سال قبل 3.2 میلیون تن جو تولید کرده است.
تولید دانه های روغنی در ایران نیز طی امسال 700 هزار تن بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.
سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی در ادامه گزارش خود پیش بینی کرده است تولید گوشت ایران در سال 2014 به 2.612 میلیون تن و تولید شیر به 7.7 میلیون تن افزایش یابد. ایران در سال گذشته 2.556 میلیون تن گوشت و 7.5 میلیون تن شیر تولید کرده بود.