corn.jpg

صادرات دامی از سال ۹۱ نداشتیم که عوارض ۶۰ درصدی آن حذف شود

چاپ

خبرگزاری تسنیمalt
مدیرکل دفتر صادرات گمرک در مورد حذف عوارض ۶۰ درصدی صادرات دام سبک گفت: عوارض ۶۰ درصدی، مصوب سال ۱۳۹۱ بود اما به دلیل مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با صادرات دام موضوعیتی نداشت.
حسن علیدوستی اظهار کرد: تدوین و تصویب مصوبه 60درصدی عوارض صادرات دام سبک در سال  1391 عملی شد اما با توجه به نظر وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر عدم صادرات دام اخذ عوارض 60 درصدی هم موضوعیتی نداشت.وی ادامه داد: در حال حاضر که وزارت جهاد کشاورزی اجازه صادرات دام سبک را اعلام کرده است مصوبه عوارض آن برقرار شده که دولت در حال اصلاح آن بوده و احتمال حذف آن بیش‌تر است.

این مدیر در گمرک در پاسخ به این سوال که اما این مصوبه در هفته گذشته یکباره اعلام شد،‌ بیان کرد: تاریخ این مصوبه برای سال 1391 بوده و به صورت یکباره اعلام و اجرا نشده است اما چون در اواخر مردادماه سالجاری صادرات دام سبک از سوی وزارت جهاد کشاورزی بلامانع اعلام شد در کنار آن دفتر مقررات صادرات سازمان توسعه تجارت مصوبه را همچنان برقرار اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی روز دوشنبه گفت: براساس مصوبه امروز شورای عالی اقتصاد که به ریاست جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی،عوارض صادرات دام سبک از کشور لغو شد.
عبدالمهدی بخشنده خاطرنشان کرد: براساس دستور رییس کل گمرک کشور، این مصوبه از هفتم مهرماه قابلیت اجرا دارد و همچنین مصوبه یاد شده مشمول صادرات دام سبک از اول شهریورماه سال جاری نیز می شود.