soy.jpg

آغاز هفته دامپزشکی با شعار دامپزشکی در خدمت سلامت

چاپ

خبرگزاری ایرناalt
هفته دامپزشکی با شعار دام سالم، غذای سالم، انسان سالم، دامپزشکی در خدمت سلامت از هشتم تا چهاردهم مهرماه جاری آغاز می شود.
نشست خبری رییس سازمان دامپزشکی کشور و مدیران کل استانی، رییس سازمان نظام دامپزشکی و روسای شورای نظام استان ها و معاونت های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی و حضور در رسانه ها و همچنین شرکت در نمایشگاه گیاهان دارویی ستاد توسعه علوم و فن آوری گیاهان دارویی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از جمله برنامه های این روز است.

برگزاری مانور نقش دامپزشکی در مقابله با تهدیدات زیستی با مشارکت سازمان ملی پدافند غیرعامل، برنامه ای است که برای دومین روز از این هفته پیش بینی شده؛ دومین روز از هفته دامپزشکی دامپزشکی و واکنش سریع(دامپزشکی و پدافند غیرعامل) نامگذاری شده است.

براساس این گزارش، سومین روز از هفته دامپزشکی، 'دامپزشکی وحقوق حیوانات' نامگذاری شده که برنامه هایی از جمله برگزاری نشست و جلسات تخصصی توسط ادارات کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست و همچنین برگزاری نشست عمومی با موضوع حقوق حیوانات پیش بینی شده است.
چهارمین روز از هفته دامپزشکی 'دامپزشکی و سلامت جامعه' نامگذاری شده که در این روز، مدیران کل دامپزشکی و روسای شبکه های دامپزشکی شهرستان ها یا مسئولین دفتر نمایندگی ولی فقیه، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه سراسر کشور خواهند بود.

روزهای دوازدهم تا چهاردهم مهرماه نیز به ترتیب با عناوین دامپزشکی و امنیت غذایی، دامپزشکی و نظارت های بهداشتی و دامپزشکی و توسعه پایدار نامگذاری شده اند که در این روزها نیز برگزاری نشست ها و جلسات تخصصی توسط تشکل ها، اتحادیه ها و انجمن های بخش خصوصی مرتبط با موضوع، حضور فعال اکیپ های دامپزشکی و ناظرین شرعی در مراکز عرضه و کشتار دام، برگزاری همایش تخصصی نقش دامپزشکی در سلامت و اقتصاد ملی و تقدیر از پیشکسوتان و زحمتکشان دامپزشکی پیش بینی شده است.