soy.jpg

وعده‌ی کمک 50 میلیارد تومانی دولت به صنعت طیور محقق نشد

چاپ

باشگاه خبرنگارانalt

طلا کش گفت:‌ طبق مصوبه‌ی ستاد تنظیم در تاریخ 29 اردیبهشت ماه سال جاری قرار شد دولت 50 میلیارد تومان از محل تبصره‌ی 21 یارانه‌ها به صندوق حمایت از صنعت طیور کمک شود که تا کنون این کمک محقق نشده است.
فرزاد طلا کش اظهار داشت: از این سرمایه گذاری به صورت ذخیره در گردش با عنوان مبلغی در صادرات قرار بود استفاده شود که متاسفانه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان یک ریال هم تاکنون به این صنعت اختصاص داده نشده است.

وی افزود:‌ تولید هر کیلوگرم تخم مرغ در کشور نسبت ماه گذشته 400 تومان به خاطر مسائل پیش آمده ضرر کرده است و ما در ماه‌های آینده‌ی پیش رو نیز شاهد تداوم رکود در این بازار خواهیم بود.
طلا کش با اشاره به خرید تضمینی تخم مرغ توسط دولت نیز تصریح کرد: در مقطع کنونی که ما دچار رکود دراین بازار هستیم تضمینی نمی‌تواند جواب گوی ضرر تولید کنندگان باشد.

وی در خصوص صادرات تخم مرغ نیز اضافه کرد: 90 در صد صادرات تخم مرغ به دو کشور عراق و افغانستان است که اگر باب مذاکره با روسیه باز شود ما بازار روسیه را نیز برای صادرات خواهیم داشت.
طلا کش در پایان یاد آور شد: نهاده‌های در 6 ماهه‌ی سال جاری ثابت بوده و حتی در برخی اقلام نیز 2 تا 5 در صد کاهش یافته است.